رزرو شناور و لندیگرافت

رزرو شناور و لندیگرافت باید متناسب با حجم بارهای جابجا شده صورت بگیرد؛ چرا که هر کدام از شناورها ظرفیت خاصی دارند. پس برای جلوگیری از ایجاد هرگونه مشکل در طی جابجایی بارها بهتر است از شرکت های معتبر و متخصص در این زمینه کمک بگیرید تا با صرف هزینه کمتر، شرایط رزرو شناور و لندیگرافت را به دست آورید. در این زمینه مجموعه کیابار خدمات حرفه ای ارائه می دهد.

 

لندیگرافت چیست؟ 

حمل و نقل دریایی در توسعه تجارت ایران نقش به سزایی داشته و اغلب کالاهای وارداتی از طریق حمل و نقل دریایی جابجا می شود. از این رو شناخت انواع شناورهای دریایی یا همان لندیگرافت اهمیت پیدا می کند.

لندینگ کرافت (Landing craft) در واقع نوعی از شناور دریایی بوده که برای جابجایی بارهای بزرگ مانند انواع تریلی، تجهیزات نظامی و خودروهای گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد.

لندیگرافت به دلیل ترانزیت کالا و توسعه حمل و نقل دریایی موجب شده تا بهره برداری از منابع دریایی به بهترین شکل صورت بگیرد. به همین سبب به عنوان یکی از وسایل نقلیه اقتصادی به شمار می رود. اغلب افراد ترجیح می دهند تا بارهای خود را برای واردات یا صادرات با رزرو شناور و لندیگرافت جابجا کنند.

 

 نکات مهم در رزرو شناور و لندیگرافت

در سال ‌های اخیر کاربرد شناور و لندیگرافت بسیار گسترده تر از گذشته شده و علاوه بر نیروهای نظامی از این وسیله حمل و نقل دریایی برای صادرات و واردات کالاهای گوناگون استفاده می کنند. به طورکلی لندیگرافت جزء شناورهایی است که در صنعت آبی ایران و تمامی کشورهای دیگر که به دریا راه دارند، تاثیر زیاد دارد.

خرید یک لندیگرافت برای جابجایی بارهای همیشگی، هزینه زیادی به دنبال دارد. به همین جهت اغلب شرکت ها و حتی دولت ها هم ترجیح می دهند، تا با اجاره آن کار حمل و نقل محصولات و کالاها را انجام بدهند. از آنجا که رزرو شناور و لندیگرافت کار آسانی نیست، در ادامه به چند نکته مهم اشاره می کنیم تا مد نظر قرار دهید.

ظرفیت لندیگرافت 

هر لندیگرافت یک ظرفیت خاصی دارد و معمولاً باید متناسب با حجم بارهای جابجا شده این موضوع در نظر گرفته شود، تا در میان آبهای پهناور دچار مشکل نشوید.  

طول و عرض لندیگرافت 

لندیگرافت های مختلف از لحاظ طول و عرض با یکدیگر تفاوت دارند، طول و عرض جزء عوامل بسیار مهم در هنگام حمل و نقل و جابجایی بارها است که باید متناسب با ابعاد بارها انتخاب گردد. 

سلامت فنی لندیگرافت 

داشتن سلامت فنی و ایمنی کامل از لحاظ تمامی قطعات فنی و موتوری موجب می ‌شود تا در حین جابجایی بار هیچ مشکلی برای بار و خدمه ایجاد نگردد. پس حتماً توسط دریانوردان حرفه ای از سلامت شناور قبل از حرکت اطمینان به دست آورید.

شرکت های معتبر اجاره لندیگرافت

برای لندیگرافت بهتر است به سراغ شرکت های معتبر و فعال در این حوزه بروید و به هیچ عنوان از اشخاص به شکل مستقیم اقدام به رزرو شناور و لندیگرافت نکنید. زیرا ممکن است گاهی اوقات مورد سوء استفاده و کلاهبرداری قرار بگیرید.  

 

مزایای استفاده از لندیگرافت

لندیگرافت ها از شناور های پرطرفداری هستند که به دلیل داشتن شکل ظاهری ساده و آبخور کم، امکان حمل و نقل انواع بارها را در آب های کم عمق دریا دارند. در شرایط شیوع کرونا در بسیاری از کشورهای حاشیه خلیج فارس فقط لندیگرافت ها مجاز به حمل و نقل بار بودند که در چنین شرایطی امکان رزرو شناور و لندیگرافت های سالم نقش تأثیرگذاری در صادرات کشور داشت.  

از مهمترین مزایای استفاده از لندیگرافت برای جابجایی بارها می توان به موارد ذیل اشاره کرد:  

جابجایی بارهای سنگین

لندیگرافت ها به دلیل تحمل وزن خوبی که دارند قادرند بارهای سنگین را جابجا کنند.  

مناسب برای مسیر های مختلف 

از لندیگرافت برای ارسال و جابجایی بار در مسافت های کوتاه و مسیرهایی مانند رودخانه ها و کانال ها که کشتی ها توانایی عبور از آن را ندارند، استفاده می شود.

هزینه ی کمتر 

لندیگرافت نسبت به کشتی های باربری هزینه بسیار کمتری برای حمل و نقل دریافت می کنند. همچنین با استفاده از شناورها دیگر نیازی به طی کردن مشکلات اداری برای دریافت مجوزهای باربری نیست؛ به همین سبب هزینه نهایی کار کاهش چشمگیری پیدا می کند.  

افزایش سرعت حمل و نقل 

 سرعت حمل و نقل با استفاده از شناور به دلیل حذف مراحل دریافت مجوز و همچنین امکان رفتن به آب های کم عمق و مسیرهای باریک افزایش پیدا می کند.

امکان جابجایی کانتینرهای یخچالی 

برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس ورود بار به کشور خود را تنها با وجود کانتینرهای یخچالی مجاز می ‌دانند که کانتینرهای یخچالی را با کمک لندیگرافت به راحتی می توان جابجا کرد؛ بدین وسیله امکان افزایش تجارت با کشور قطر بیشتر می شود.  

 

رزرو شناور برای چه کالاهایی صورت می گیرد؟ 

حمل و نقل دریایی بخش بسیار مهمی از اقتصاد کشور را در اختیار دارد که از وسایل گوناگونی مانند کشتی، قایق، لندیگرافت و شناورهای مختلف می توان استفاده کرد. یکی از وسایل پرطرفدار، شناور با ابعاد گوناگون است که در حال حاضر شناورهای لندیگرافت بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند. 

شرکت های زیادی در زمینه طراحی و ساخت لندیگرافت فعالیت می کنند، تا بتوانند نیاز دریانوردان را به خوبی تأمین نمایند. زیرا نحوه طراحی و ساخت لندیگرافت ها باید بر اساس اصول خاصی صورت بگیرد. 

 اما رزرو شناور و لندیگرافت برای کالاهای مختلفی امکان پذیر است که در ادامه به چند مورد مهم آن می‌ پردازیم:  

  • برای جابجایی مواد فله ای مانند انواع خشکبار  
  • برای جابجایی خودروهای مختلف وارداتی یا جابجایی خودرو برای رفتن به جزایر خلیج فارس  
  • برای جابجایی ماشین آلات سنگین جهت انتقال به جزایر یا بازگشت از آنها  
  • برای جابجایی کامیون های حمل بار و مصالح ساختمانی
  • برای جابجایی کانتینرهای یخچال دار جهت جابجایی مواد فاسد شدنی

 

بهترین شرکت اجاره شناور و لندیگرافت 

اجاره شناور و لندیگرافت  یک کار تخصصی و حرفه ‌ای است که باید متناسب با نوع بار قابل حمل صورت بگیرد. به همین سبب تمامی شرکت ‌هایی که برای واردات یا صادرات نیاز به لندیگرافت دارند، باید از نیروهای متخصص در این زمینه کمک دریافت کنند.

مجموعه کیا بار جزء بهترین شرکت های فعال در زمینه رزرو شناور و لندیگرافت است که بر اساس ظرفیت بار قیمت های مقرون به صرفه را در نظر می ‌گیرد. افراد فعال در این مجموعه با بررسی های دقیق شرایط بارها و شناخت انواع شناور بهترین پیشنهادها را ارائه می دهند.

در صورت نیاز به رزرو شناور و لندیگرافت بدور از واسطه ها و دلالان به جهت پرداخت کمیسیون های نامتعارف، کافیست با کارشناسان مجموعه کیابار ارتباط برقرار کنید. در این مجموعه در کمترین زمان ممکن متناسب با شرایط و نیاز شما انواع شناور و لندیگرافت رزرو می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیخدماتارتباط با ما
× پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ