پخش مواد غذایی چیست؟ چگونه انجام می شود؟

پخش مواد غذایی چیست؟

پخش مواد غذایی چیست؟ به فرآیند جمع آوری محصولات تولید شده در شرکت های مختلف و ذخیره سازی آنها تحت شرایط مناسب و پخش این مواد در میان تمامی فروشگاه ها و مراکز گوناگون که به آن نیاز دارند می گویند که برای آشنایی بیشتر با این که پخش مواد غذایی چیست؟ و چگونه انجام می شود؟ می توانید با کارشناسان مجموعه کیابار ارتباط بگیرید.

پخش مواد غذایی چیست؟

یکی از دغدغه ‌های همیشگی جامعه تأمین مواد غذایی مورد نیاز در زمان محدودیت ها است اما در سال های اخیر به دلیل افزایش کیفیت پخش و توزیع مواد غذایی تا حد زیادی این دغدغه ها کاهش پیدا کرده است. چرا که با حضور تکنولوژی در بخش های مختلف جامعه امکان انتقال محصولات غذایی فاسد شدنی بدون هیچ مشکل نیز فراهم آمده است.

برای آشنایی بیشتر با مفهوم پخش مواد غذایی چیست؟ باید بگوییم که به تمام فعالیت هایی که برای جمع آوری مواد غذایی تولید شده در کارگاه ها و کارخانجات بزرگ و کوچک و توزیع مناسب آن در مراکز فروش مختلف، پخش مواد غذایی می گویند.

شرکت های بزرگ که وارد پخش مواد غذایی در داخل ایران یا جهان می شوند می دانند که مردم از هر نوع نیازی می توانند چشم‌پوشی کنند، اما از مواد غذایی نمی توانند چشم پوشی کنند. به همین جهت این فعالیت را به صورت حرفه ای و دقیق انجام می ‌دهند که نتیجه آن درآمد بسیار بالا است. چرا که به هر نحوی باید مواد غذایی مورد نیاز برای شهرها و کشورها تأمین شود

شرکت های پخش مواد غذایی که با استفاده از ساده ترین روش ها سعی می کنند مواد غذایی لازم را در اختیار مصرف کنندگان قرار بدهند و درآمد قابل قبولی به دست می آورند. چرا که شرکت‌ های تولید کننده برای توزیع محصولات خود با قیمت مناسب تر به سراغ این شرکت ها می روند و رفته رفته به سیستم های پخش بزرگ تبدیل می شوند. مجموعه کیابار یکی از این مراکز پخش مواد غذایی معتبر است که بدون واسطه با کارخانجات بزرگ کار می کند.

پخش مواد غذایی چگونه انجام می شود؟

به طور کلی این افرادی که در زمینه پخش مواد غذایی فعالیت دارند و وظیفه رساندن مواد اولیه به دست مراکز خدماتی و غذایی  را دارند. بسته به توانایی ها و امکانات موجود در هر شرکت در زمینه خاصی از مواد غذایی تمرکز می کنند. در صورتی که متوجه شده باشید که پخش مواد غذایی چیست؟ می توانید تمایز بین شرکت های فعال در زمینه غذاهای دریایی، میوه جات، سبزیجات، لبنیات و موارد دیگر را به خوبی متوجه شوید که هر کدام موضوع کار مستقلی دارند.

اما برخی از شرکت ها با داشتن نیروهای متعدد توانایی همکاری با بخش های مختلف مواد غذایی را به دست آورده اند و در مدت زمان بسیار کوتاهی می توانند این کار را انجام بدهند. اما برای پخش مواد غذایی نیاز به سه زیرساخت مهم است که در ادامه بیشتر به آن می پردازیم:

زیرساخت راه و ترابری

برای حمل و نقل و جابجایی کالاها نیاز به زیرساخت راه و ترابری است که از مهمترین آنها می توان به وسایل حمل و نقل جاده ای وسایل حمل و نقل هوایی و وسایل حمل و نقل دریایی اشاره کرد برخی از شرکت ها در تمامی زمینه ها امکانات مختلفی ارائه می دهند.

امکانات فناوری و ذخیره سازی

با درک صحیح پخش مواد غذایی چیست؟ در می یابیم که این شرکت ها پس از تهیه مواد غذایی نیاز به فناوری برای تبدیل آنها و یا ذخیره سازی جهت انتقال آنها در زمان مناسب دارند که با در نظر گرفتن انواع یخچال ها، تجهیزات گرمایشی و سرمایشی و انبارها این مشکل نیز برطرف می شود.

منابع کافی بر اساس تقاضا

داشتن ارتباطات مختلف با تولیدکنندگان متعدد در حوزه های گوناگون و همچنین پیدا کردن مشتریان برای ارسال این مواد غذایی تهیه شده ضروری است که در این میان مجموعه کیابار یکی از بهترین شرکت های فعال است که در تمامی حوزه ها شرایط انبارداری و نگهداری از محصولات مختلف را فراهم کرده است.

انواع پخش مواد غذایی

یک سوپر مارکت در یک شهر کوچک فرصت کافی برای ارتباط برقرار کردن با تولیدکنندگان مختلف را ندارد، اما برای حفظ مشتریان خود نیاز دارند تا از برندهای گوناگون و محصولات متنوع تهیه کنند، به همین جهت آشنایی با انواع پخش مواد غذایی برای رشد بیشتر آنها ضروری است.

پس از اینکه مشخص شد پخش مواد غذایی چیست؟ بهتر است با انواع پخش مواد غذایی هم آشنا شوید، تا در صورت نیاز بهترین روش را برای خود در نظر بگیرید. به طور کلی دو دسته بندی برای پخش مواد غذایی وجود دارد که در ادامه بیشتر به آنها می پردازیم:

  1. پخش مواد غذایی به روش سنتی

پخش سنتی طی قرارداد های ثبت شده با عمده فروشان صورت می گیرد که به شیوه های مختلفی انجام می شود. برخی از این روش ها به صورت ذخیره در انبارهای بزرگ است که چندین نوع مواد غذایی را ذخیره سازی می کنند. اما برخی دیگر به شکل تخصصی در یک محصول خاص فعالیت دارند ؛اما پرطرفدارترین آنها پخش عمومی است که در زمینه محصولات مختلف در حجم بالا صورت می گیرد.

  1. پخش مواد غذایی به روش مویرگی

پخش مواد غذایی به روش مویرگی نسبت به روش سنتی بهینه تر و کاربردی تر است و با استفاده از تکنولوژی های مدرن با سرعت بالاتری انجام می ‌شود. در این روش معمولاً واسطه ها حذف می شوند و محصولات به شکل مستقیم به دست مصرف کننده نهایی می رسد. اما در پشت صحنه پخش مویرگی یک سیستم مدیریتی توزیع و فروش حرفه ای قرار گرفته که تمام مراحل را از لحظه بارگیری تا لحظه وصول و تحویل به مصرف کننده نهایی زیر نظر دارند. مجموعه کیا بار یکی از این مراکز پخش مویرگی به شمار می رود. 

بهترین پخش مواد غذایی با کیابار

کیابار یکی از مراکز معتبر و حرفه ای در زمینه پخش مواد غذایی است که با تمرکز بر روی سیستم حمل و نقل حرفه‌ ای و انبارداری بهتر توانسته است نیاز بسیاری از شهرها را به مواد غذایی تأمین کند.

در صورتی که با مفهوم پخش مواد غذایی چیست؟ به درستی آشنا باشید در می یابید که فواید زیادی برای پخش مواد غذایی در مسافت‌های طولانی وجود دارد که از مهمترین آنها تأمین مواد غذایی مناطق پر تراکم جمعیتی و همچنین ایجاد تنوع غذایی در فصول مختلف است. مجموعه کیا بار با داشتن اطلاعات کافی در این زمینه به خوبی توانسته است نیاز مصرف کنندگان را تأمین کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیخدماتارتباط با ما
× پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ