حمل بار بستنی

حمل بار بستنی باید توسط خودروهای با دمای مشخص و ثابت صورت بگیرد، تا پس از رسیدن به مقصد کیفیت خود را حفظ نماید. البته نحوه ارسال بستنی در مبدا و پس از رسیدن به مقصد هم نقش مهمی در کیفیت آن دارد. به همین جهت انتخاب مجموعه کیابار خیال شرکت‌ های فعال در این حوزه را راحت می‌ کند که در تمام پروسه توزیع محصولات آنها در دمای استاندارد قرار می گیرد، پس برای حمل بار بستنی با کاشناسان این مجموعه ارتباط بگیرید. 

مشخصات کانتینرهای حمل بار سرد  

در حال حاضر انواع مختلف خودرو برای حمل و نقل محصولات سرد وجود دارند که به راحتی می توان انواع محصولات لبنی، دارویی و موارد دیگر را در بین شهرهای مختلف جابجا کرد. بستنی یکی از مواد غذایی پرطرفدار است که هم در بین کودکان و نوجوانان و هم در بین بزرگسالان محبوبیت زیادی دارد. به همین سبب حجم بالایی از بستنی توسط کارخانجات مطرح تولید کننده در طی روز جابجا می شود.  

تمام خودروهایی که برای حمل بار بستنی مورد استفاده قرار می گیرند، با داشتن کانتینرهای یخچالی شرایط استانداردی برای جابجایی این محصول فراهم کرده اند. معمولاً کانتینرها را بر روی یک شاسی نصب می کنند، تا جابجایی و حمل و نقل آن توسط انواع کامیونت، وانت بار، نیسان و سایر خودروهای دیگر به راحتی صورت بگیرد.  

کانتینرهای حمل بار سرد و بستنی باید از مشخصات خاصی برخوردار باشند، تا بتوانند از بستنی ها با حفظ دمای محیط محافظت کرده و با کیفیت خوب آنها را به دست مصرف کننده نهایی برسانند. در ادامه به بررسی این مشخصات می پردازیم:

عایق بودن تمام بخش های کانتینر  

تمام قسمت های یک کانتینر یخچالی باید به طور کامل عایق بندی شده باشد، تا هوای سرد از آن خارج نشده و به هیچ عنوان هوای گرم هم اجازه نفوذ پیدا نکند. لایه های تشکیل دهنده عایق کامیون های یخچال دار شامل چند مرحله است که هر کدام از این مراحل باید با دقت بالا صورت بگیرد:  

  1.  یک لایه عایق از جنس فوم
  2.  یک لایه عایق از جنس پلی اورتان
  3.  یک لایه پشم سنگ به عنوان عایق حرارتی 
  4.  لایه عایق پی وی سی با لاستیک های مخصوص بر روی درب

ایزوله بودن کانتینر

ایزوله بودن کانتینر یخچالی از مهمترین مشخصات و ویژگی های مورد نیاز است؛ چرا که از ورود هرگونه باکتری و آلودگی به این فضا جلوگیری می کند و حفظ سلامت بستنی ها در چنین شرایطی تضمینی است.  

برخورداری از کندانسور های مناسب

کندانسورها وظیفه سرد کردن محیط کانتینر را به عهده دارند و تمام کامیون های حمل بار یخچالدار باید از کندانسورهایی به شکل پیچیده و پیچ خورده برخوردار باشند که درون این کندانسورها یک نوع مایع فوق العاده با تکنولوژی بالا برای خنک کردن فضای کانتینر قرار گرفته است.  

 

ویژگی خودروی حمل بار بستنی 

انواع مختلفی از خودرو برای حمل بارهای سرد وجود دارند که متناسب با ویژگی های هر کدام از این محصولات باید دمای خودروها هم تنظیم شود. معمولاً کامیون های یخچال دار می توانند برخی از مواد را به نقطه انجماد رسانده و برخی از مواد دیگر را با یک دمای مناسب جابجا کنند.  

در برخی از خودروها از یخ خشک یا مایع به عنوان عامل خنک کننده استفاده می کنند و به گونه ای طراحی می شوند که در شرایط تابستان گرم به هیچ عنوان دمای داخل خودرو تغییر پیدا نکرده و گرما به آن نفوذ نمی کند. به همین سبب در مسیر های بسیار طولانی می توان انواع بستنی را جابجا کرد.

از مهمترین ویژگی های خودروی حمل بار بستنی می توان به موارد ذیل اشاره نمود: 

داشتن محفظه مخصوص 

خودرو های مخصوص برای حمل بارهای یخچالی صرف نظر از ابعاد و اندازه باید دارای یک محفظه مخصوص بار یخچالی باشند، تا بتوانند دما را ثابت نگه دارند.

رعایت بهداشت 

رعایت بهداشت در خودروهای یخچالی حمل بار بستنی اهمیت زیادی پیدا می‌ کند و جلوی ورود افراد به فضای داخلی یخچال گرفته شده و همچنین پس از هر بار نقل و انتقالات بار می بایست که محفظه انبار آن کاملا ضدعفونی شود.

سیستم کنترل دمای استاندارد 

سیستم کنترل دمای استاندارد باید کاملاً سالم و دقیق عمل کند، تا بتواند دمای یخچال را ثابت نگه دارد و جلوی آب شدن بستنی را بگیرد. 

کنترل زنجیره دمای گرم و سرد 

در قسمت کابین جلو باید امکان کنترل زنجیره دمای گرم و سرد خودرو وجود داشته باشد، تا تحت نظارت راننده محصولات به سلامت به مقصد برسند.  

سالم بودن دماسنج داخلی 

از آنجا که بستنی با تغییرات دما ممکن است کیفیت خود را از دست بدهد، باید از یک دماسنج سالم در قسمت حمل بار و یخچال استفاده شود، تا در بازه های زمانی بتوان دمای یخچال را تنظیم کرد.

 

تعرفه کرایه حمل بستنی با ماشین یخچالدار  

پس از پیدا کردن یک خودروی مناسب برای حمل بار بستنی مسئله مهمی که مد نظر قرار می گیرد، کرایه این خودروها است. معمولاً تعرفه کرایه حمل بار با ماشین های یخچالدار مشخص می باشد و با انتخاب مراکز معتبر می توانید از کیفیت بالای خدمات و هزینه های مقرون به صرفه بهره ببرید. 

عوامل زیادی وجود دارند که بر روی تعرفه کرایه حمل بستنی با ماشین یخچالدار تأثیر می گذارند که در ادامه به چند مورد آن می پردازیم: 

سوخت خودرو 

هزینه مربوط به سوخت خودرو و میزان مصرف سوخت در مسافت ‌های طولانی اهمیت بیشتری پیدا می کند. 

هزینه های نگهداری اتاق یخچالی

 برای حفظ دمای مورد نیاز باید در طی مسیر هزینه‌ هایی صورت بگیرد که بسته به میزان مخارج اتاق یخچالی، قیمت حمل بار هم تفاوت پیدا می کند.

حجم بار 

حجم بار جابجایی، یکی از عامل های بسیار مهم است؛ چرا که هر چقدر میزان بستنی بیشتر باشد در نتیجه نیاز به دمای سردتری برای حفظ کیفیت بستنی ها وجود دارد.  

مسافت حمل و نقل 

مسافت حمل و نقل از عامل های بسیار مهم است؛ چرا که هر چقدر بین مبدا تا مقصد بیشتر باشد، مدت زمان طولانی تر و هزینه بیشتری برای رسیدن صرف می گردد. 

 

بهترین شرکت ارائه خدمات حمل بستنی 

معمولاً برای حمل و نقل بستنی باید از خودروهای مناسب با داشتن دمای زیر صفر و ثابت استفاده شود. چرا که تغییرات دما موجب می ‌شود، تا کیفیت بستنی ها از بین برود. زیرا با هر بار آب شدن بستنی و انجماد مجدد کیفیت بستنی از بین می رود.  

شرکت کیابار یکی از معتبرترین مراکز فعال در حوزه حمل و نقل محصولات فاسد شدنی و سرد است که توانسته خدمات حرفه ای و بی نظیر خود را در حوزه های مختلف و حمل بار بستنی ارائه دهد.  

انواع مختلف کشنده تک محور و چند محور در این مجموعه فعالیت دارند؛ به همین سبب مناسب با شرایط و نیاز کارخانجات و شرکت های تولید کننده بستنی می تواند خودروهای مناسب را در اختیار آنها قرار بدهد.  

در واقع حمل بار یخچالی و به خصوص بستنی اصول و قواعد خاصی دارد که رعایت این قوانین توسط کارشناسان و رانندگان مجموعه کیابار الزامی است و با تنظیم دمای یخچال در تمام طول مسیر و بررسی آن موجب می شوند تا محصولات در شرایط استاندارد به مقصد برسند.

تمامی مشتریان گرامی که قصد دریافت خدمات حمل بار بستنی با اطمینان بالا از کیفیت حمل و نقل دارند؛ کافیست با همکاران ما در مجموعه کیابار تماس گرفته و متناسب با شرایط خود ثبت سفارش کنند. این مجموعه شرایط همکاری کوتاه مدت و طولانی مدت را با توجه به نیاز مشتری فراهم کرده و تا حدی توانسته، هزینه های مربوط به جابجایی را کاهش دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیخدماتارتباط با ما
× پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ