پخش مواد غذایی تهران با تجهیزات حمل بار یخچالی

پخش مواد غذایی تهران

پخش مواد غذایی تهران توسط چه کسانی و چگونه انجام می شود؟ شما چقدر با نحوه توزیع مواد غذایی در ایران آشنایی دارید؟ شرکت های حمل و نقل را چقدر می شناسید؟ اگر علاقمند هستید که در این رابطه بیشتر بدانید خواندن این مقاله را به شما توصیه می کنیم. زیرا ما در اینجا به معرفی کامل پخش مواد غذایی تهران می پردازیم.

مواد غذایی چگونه به دست مصرف کننده ها می رسد؟ 

شما در کدام استان و کدام شهر ساکن هستید؟ چقدر با تهران و دیگر شهرهای کلان فاصله دارید؟ آیا تاکنون به این فکر کرده اید که اقلام و مواد غذایی که در فروشگاه های سر کوچه خود تهیه می کنید چگونه این مسافت طولانی را از کارخانه سازنده در تهران طی کرده و به دست شما رسیده است؟ این همان بحث پخش مواد غذایی تهران است که برای خیلی از تولید کنندگان و مصرف کنندگان بسیار اهمیت دارد.

مواد غذایی همان طور که مطلع هستید از حساسیت بسیار زیادی برخوردار هستند و به اصطلاح فاسد شدنی می باشند. یعنی چنانچه در شرایط نامناسب مثل گرما و در معرض نور خورشید قرار بگیرد و در کل دمای آن کمی بالا یا پایین تر از دمای مورد نیازش باشد کاملا خراب و غیر قابل مصرف خواهد. پس به این ترتیب برای پخش مواد غذایی تهران باید چگونه اقدام کرد تا مواد با نهایت سلامت و بدون خرابی و فاسد شدن به دست مصرف کننده برسد؟

مواد غذایی مثل گوشت، مرغ، لبنیات، فرآورده های گوشتی و … بعد از این که از کارخانه تولید کننده کننده خارج شدند برای ارسال به سایر نقاط باید در دما و شرایط مخصوص به خود با رعایت تمامی استانداردها و نکات بهداشتی نگهداری شوند تا به دست گیرنده برسند.

پخش مواد غذایی تهران بر عهده کیست؟

حالا این سوال در ذهن مخاطب مطرح می شود که وظیفه پخش مواد غذایی تهران به عهده چه کسی یا چه کسانی است؟ مواد غذایی توسط چه افرادی بین تولید کننده و مصرف کننده ردوبدل می شوند؟ این کار به عهده شرکت های توزیع و پخش مواد غذایی می باشد.

در تهران تعداد زیادی شرکت های حمل و نقل وجود دارد که که مسئولیت توزیع و پخش کردن مواد غذایی مختلف را در میان مصرف کنندگان و فروشندگان به عهده دارند. حالا سوال اینجاست که این شرکت ها چگونه این مواد غذایی را پخش می کنند و از فاسد شدن آنها جلوگیری می نمایند؟

شرکت های توزیع کننده برای پخش مواد غذایی تهران از حمل و نقل یخچالی استفاده می کنند. یعنی جابجا کردن مواد غذایی توسط ماشین های یخچالی انجام می شود. آیا تاکنون اصطلاح ماشین یخچالی را شنیده اید؟ ماشین یخچالی در واقع همان ماشین های معمولی مثل وانت، نیسان و تریلی هستند که برای حمل بار از آنها استفاده می شود با این تفاوت که بر روی این ماشین یک اتاقک یخچالی نصب شده است. 

این اتاقک ها به گونه ای طراحی و ساخته شده اند که می توان دمای آن را متناسب با نوع بار داخل آن تنظیم کرد. به این ترتیب شرکت های حمل و نقل، مواد غذایی را درون این اتاقک های یخچالی قرار می دهند و با نگهداری از آنها مانع فاسد شدن آنها می شوند. در پاراگراف بعدی به جزئیات بیشتری از نحوه توزیع مواد غذایی می پردازیم.

نحوه پخش مواد غذایی توسط شرکت های حمل و نقل 

شرکت های توزیع مواد غذایی برای پخش تولیدی های کارخانجات مواد غذایی در سراسر کشور گزینه های زیر را در پیش می گیرند تا محصولات به دست مصرف کننده برسد:

  • شرکت پخش مواد غذایی – مصرف کننده :

در این حالت شرکت توزیع مستقیما مواد غذایی را از تولید کننده به دست مصرف کننده می رساند. این روش ساده ترین و کوتاه ترین حالت است و واسطه ها در آن وجود ندارند.

  • شرکت پخش مواد غذایی – خرده فروش – مصرف کننده:

در اینجا شرکت توزیع کننده مواد غذایی را از تولید کننده می گیرد و آن را به خرده فروش های موجود در سراسر کشور مثلا فروشگاه های زنجیره ای تحویل می دهد. بعد مصرف کننده مواد غذایی را از این فروشگاه ها خریداری می کند.

  • شرکت پخش مواد غذایی – عمده فروش – خرده فروش – مصرف کننده:

در این حالت شرکت پخش مواد غذایی تهران محصولات را از کارخانه سازنده می گیرد و آن را به عمده فروش ها تحویل می دهد. بعد خرده فروش ها محصولات خود را از این عمده فروش ها می گیرند و در آخر هم مصرف کننده آنها را از خرده فروش ها خریداری می کند. در این روش واسطه های زیادی وجود دارد.

نرخ هزینه توزیع مواد غذایی

هزینه هایی که بابت پخش مواد غذایی باید پرداخت به عوامل و فاکتورهای زیادی بستگی دارد. مواردی مثل نوع ماشین یخچالی، نوع مواد غذایی، حجم بار، فاصله تا گیرنده، هزینه سوخت و … همه و همه بر هزینه های توزیع مواد غذاییی موثر هستند و در نتیجه نمی توان یک نرخ ثابت و مشخص را برای آن تعریف کرد.

کیابار بزرگ ترین توزیع کننده مواد غذایی در تهران 

کیابار نامی پرآوازه و محبوب برای تمامی تولید کنندگان و کارخانه داران است. کیابار یکی از شرکت های پخش مواد غذایی است که سالهاست در این زمینه مشغول به فعالیت می باشد. این شرکت مجهز به انواع ماشین های یخچالی است و بارهای شما را با حفظ کیفیت و البته با قیمت مناسب و مشتری پسند به دست گیرندگان در نقاط مختلف کشور می رساند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ارسال بار و ثبت سفارش می توانید با کارشناسان کیابار تماس حاصل فرمایید و سوالات خود را از آنها بپرسید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیخدماتارتباط با ما
× پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ