سیستم پخش به دو صورت سیستم مویرگی و سیستم کلاسیک عمل می کند که هر تولید کننده می تواند با توجه به شرایط خود سیستم مناسب را جهت ارسال مواد غذایی خود انتخاب کنند. مجموعه کیابار در زمینه پخش مواد غذایی با حذف واسطه ها فعالیت دارد که می توانید از خدمات آنها بهره بیشتری ببرید. 

مواد غذایی چگونه پخش می شود؟ 

پخش مواد غذایی از روزگاران گذشته جزء مسائل بسیار مهم بوده که همه جوامع با آن روبرو می شدند. زیرا انتقال مواد غذایی بدون تحلیل رفتن و خراب شدن به نقاط دور دست امکان‌پذیر نبود. اما در حال حاضر تا حد زیادی این مشکل کم رنگ تر شده و با وجود سیستم‌ های پیشرفته جابجایی و حمل و نقل مواد غذایی، امکان ارسال محصولات به دورترین نقاط در کشور و حتی خارج از کشور هم میسر می باشد.

مراکز متعددی در زمینه پخش مواد غذایی فعالیت دارند که برخی از آنها به صورت کاملا تخصصی بر روی مواد غذایی دریایی، میوه جات و سبزیجات و مواد پروتئینی، مواد لبنی، داروها و مواردی از این قبیل تمرکز کرده‌ اند. اما برخی از این مراکز می توانند در تمامی حوزه ها خدمات حرفه‌ ای ارائه بدهند، چرا که یک سیستم همکاری فعال دارند.  

به طور کلی تولید کنندگان مواد غذایی به دو شکل می توانند محصولات خود را پخش کنند:

پخش کلاسیک مواد غذایی 

در بخش کلاسیک تولید کننده محصولات خود را به یک یا چند عمده فروش می دهد و عمده فروشان، این محصولات را در بین خرده فروشان شهرهای مختلف پخش می کنند. در این سیستم امکان ارسال به تمام نقاط کشور و حتی خارج از ایران وجود ندارد و زنجیره ی کوتاهی است.  

پخش مویرگی مواد غذایی 

تمامی مواد غذایی به شکل مستقیم از تولیدکننده دریافت شده و به تمام مراکز فروشی که تقاضای دریافت این مواد را دارند، ارسال می شود. البته نکته مهم این است که پخش مویرگی نیاز به زیرساخت های اصولی دارد. تمامی مراکز فعال در حوزه پخش مواد غذایی نمی ‌توانند آن را تامین کنند؛ اما در این میان مجموعه کیابار یکی از بهترین ها است.  

 

نحوه پخش مواد غذایی 

رقابت شکل گرفته میان کسب و کارهای بزرگ و کوچک در زمینه پخش مواد غذایی موجب شده تا استقبال بیشتری از شرکت‌ های فعال در این زمینه شود. اما در هنگام انتخاب مراکز متخصص برای دریافت خدمات با تعداد زیادی از برند روبرو می شوید که انتخاب آنها سخت است.

مجموعه کیا بار یکی از بهترین ها است که در زمینه پخش سرد و همچنین پخش گرم فعالیت دارد.  

نحوه پخش مواد غذایی با توجه به نیاز بازار به دو صورت کلی انجام می شود:  

پخش غذایی سرد 

پخش غذایی سرد برای محصولاتی صورت می گیرد که امکان نگهداری آنها در طولانی مدت وجود دارد و از لحظه تولید تا انقضا فاصله زیادی دارند. به همین جهت مراکز معتبر فعال در این زمینه با داشتن انبارهای مناسب جهت نگهداری در دمای دقیق به شکل بهتری می توانند با شرکت ها همکاری داشته باشند.  

پخش غذایی گرم 

پخش غذایی گرم معمولا برای محصولاتی صورت می گیرد که باید به سرعت به دست مصرف کننده برسد. زیرا تاریخ انقضای زیادی ندارند و امکان انبارداری و نگهداری این مواد وجود ندارد، برای این مواد خودروهای مناسب و سیستم های منظمی وجود دارند.  

 

دلایل پخش مواد غذایی در مسافت های طولانی  

 مواد غذایی در سال های اخیر در تنوع بالایی تولید می شوند که برخی از این مواد به شکل مستقیم از مزارع برداشت شده و برخی دیگر در کارخانجات با ترکیب و ایجاد تغییرات گوناگون تولید می شوند.  

پخش مواد غذایی در مسافت ‌های طولانی هزینه ‌های زیادی را به دنبال دارد که با توجه به اهمیت و دلایل مهم ارسال مواد غذایی به نقاط مختلف، این هزینه ها صرف می شود. در ادامه به بررسی مهمترین دلایل ارسال مواد غذایی به نقاط دور دست می پردازیم:

تمرکز بیشتر برخی از مناطق بر روی تولیدات خاص 

کشور ما چهار فصل بوده و شرایط آب و هوایی مناسبی دارد؛ اما برخی از مناطق آن برای تولید و برداشت محصولات خاصی بازدهی بیشتری دارند. فراهم آوردن امکان ارسال و پخش تمام مواد غذایی به نقاط مختلف موجب شده تا به راحتی در یک منطقه بر روی تولید محصول خاص تمرکز بیشتری گذاشته شود.  

ایجاد تنوع در همه فصل ها 

در گذشته با توجه به فصل، مواد غذایی مورد استفاده قرار می گرفت اما در حال حاضر با فراهم  آمدن امکان ارسال مواد غذایی به تمامی نقاط تنوع زیادی در همه فصول وجود دارد. تمام مواد غذایی که در فصل سرد در مناطق جنوبی برداشت می شود، در همه کشور ارسال می گردد و بالعکس مواد برداشته شده در تابستان به مناطق جنوبی هم می رسد.  

تامین نیاز مناطق با تراکم جمعیت بالا 

برخی از مناطق کشور تراکم جمعیت بالاتری دارند و محصولات برداشت شده از کارخانجات و زمین های کشاورزی نیاز همه آنها را تأمین نمی کند. پس پخش مواد غذایی شرایط مناسبی را برای دسترسی بهتر همه مردم به مواد مرغوب و باکیفیت فراهم می آورد.  

پخش انواع مواد غذایی با مجوزهای قانونی 

داشتن همکاری با مراکز معتبر که حمل و نقل مواد غذایی را با مجوزهای قانونی انجام می دهند، خیال تولیدکنندگان را راحت می ‌کند که محصولات آنها در امنیت بالا جابجا می شوند. زیرا برخی از مواد به دمای خاصی نیاز دارند و این شرکت ها می توانند در تمام طول مسیر دما را حفظ کنند.  

مجموعه کیابار یکی از معتبرترین مراکز فعال در زمینه پخش انواع مواد غذایی است که با داشتن سیستم حمل و نقل پیشرفته و به روز در کنار نیروهای متخصص و حرفه ای توانسته است خدمات منحصر به فردی را در این حوزه ارائه دهد. همچنین تمامی مواد غذایی را با مجوزهای قانونی از لحاظ نوع بسته بندی و دمای مورد نیاز جابجا می کند، تا با حفظ کیفیت به مقصد نهایی برسد.

برای دریافت خدمات پخش مواد غذایی متناسب با شرایط خود کافیست با کارشناسان این مجموعه ارتباط برقرار کنید. پس از دریافت اطلاعات مورد نیاز و انتخاب مناسب ترین سیستم حمل و نقل در کوتاهترین زمان خدمات مورد نیاز شما ارائه می گردد.  

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیخدماتارتباط با ما
× پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ