پخش سرد و گرم چیست؟

پخش سرد

پخش سرد و گرم چیست؟ پخش گرم و سرد دو روش فروش و توزیع محصول است که هر دو از زیر مجموعه های پخش مویرگی بوده در این روش تولید کننده با حذف واسطه های میان این محصولات خود را با قیمت مناسب تر به دست فروشگاه ها می رساند اگر به دنبال یافتن مفهوم پخش سرد و گرم چیست؟ هستید، بهتر است از کارشناسان متخصص و فعال در این حوزه اطلاعات لازم و ضروری را دریافت کنید، تا به شکل بهتری بتوانید فعالیت های تجاری خود را انجام دهید.

 

پخش سرد و گرم چگونه انجام می شود؟ 

در جهان تجارت امروز رقابت بسیار بالایی میان شرکت های تولید کننده وجود دارد، موفقیت در هر کدام از این شرکت ها با توجه به میزان فروش و سود حاصل از این فروش به دست می آید. یکی از روش های فروش مناسب و پرطرفدار شبکه توزیع مویرگی است که این شبکه، شامل دو بخش مهم پخش سرد و پخش گرم می گردد.

پخش سرد و گرم چیست؟ پخش سرد و گرم در واقع روش های توزیع محصولات است که محصول به صورت مستقیم به آخرین زنجیره از خریدار کالا ارسال می شود. هدف از این زنجیره فروش توزیع با حضور کمتر واسطه ها و قیمت های مناسب تر و افزایش حاشیه سود برای تولید کننده است.  

پخش گرم و سرد در واقع زیر مجموعه پخش مویرگی بوده و مزیت های زیادی برای تولیدکنندگان و همچنین خریداران نهایی به دنبال دارد و اهداف بیشتری را تحت پوشش قرار می دهد که در ادامه به بررسی چند مورد آن می پردازیم:  

توزیع برند به صورت یکجا 

در پخش مویرگی تمامی محصولات یک تولید کننده در دسترس مصرف کنندگان قرار می گیرد.

سود بیشتر 

در این سیستم به دلیل عرضه محصولات با حجم بالا و به صورت هدفمند سود بیشتری تولید کننده و مصرف کننده نهایی می شود.

خرید بیشتر

با قرار گرفتن محصولات در فروشگاه های محلی گسترده، در معرض دید مصرف ‌کنندگان قرار گرفته و ممکن است خریداران بدون برنامه قبلی اقدام به خرید محصولات شما کنند.  

تبلیغات بهتر  

تبلیغات از تکنیک های مهم برای معرفی محصولات و اعتماد سازی است؛ زیرا نام ها و برندها در ذهن مصرف کننده باقی می ماند که با دیدن محصول در فروشگاه های مختلف اعتماد مشتری بیشتر می گردد.  

 

بررسی شیوه پخش سرد 

پخش سرد یک گزینه عالی برای کالاهایی است که تاریخ مصرف به گونه ای بوده که قابلیت نگهداری در انبار برای چند هفته یا چند ماه را دارند. در واقع جزء مایحتاج ضروری محسوب نمی شوند؛ به همین جهت برای کاهش هزینه های حمل و نقل و بازاریابی از سیستم پخش سرد برای این کالاها استفاده می کنند. 

برای توزیع سرد ابتدا ویزیتور در یک مسیر مشخص به تمامی فروشگاه ها و مغازه ها مراجعه کرده و با بررسی چیدمان محصول در فروشگاه، جمع آوری اطلاعات بازار، هماهنگ کردن محصولات مرجوعی و دریافت سفارشات جدید هماهنگی ها را با شرکت های پخش انجام می دهد.  

پس از ثبت سفارش در شرکت از لحظه ای که صدور فاکتور برای مشتریان مدت زمانی بین ۲۴ تا ۷۲ ساعت توزیع و تحویل کالاها زمان می برد. معمولاً زمان و نحوه ارسال کالا به عوامل مختلفی ارتباط پیدا می ‌کند که در در ادامه به مهمترین موارد موثر در فرآیند پخش و فروش می پردازیم:  

  • تعیین مسیر و زمانبندی مناسب برای توزیع کالا
  • داشتن نیروهای کاربلد و متخصص در بخش های مختلف توزیع  
  • استفاده از سیستم های ثبت سفارشات و مدیریت سفارشات به روز و پیشرفته
  • داشتن خودروهای حمل مناسب برای کالاهای مختلف  
  • داشتن فضای مناسب و کاربردی برای نگهداری و انبار کردن کالاها و دسترسی آسان به آن

بررسی شیوه پخش گرم 

پخش گرم یک روش مناسب برای توزیع کالاها و اجناسی است که تقاضای بیشتری از مصرف کنندگان دارند و البته تاریخ انقضای این کالاها زیاد نبوده و امکان انبارداری و نگهداری از آنها در طولانی مدت وجود ندارد. از محصولات مهمی که باید به شیوه پخش گرم به دست مصرف کننده برسد، می توان به محصولات غذایی لبنیات و کلیه فرآورده‌های دامی اشاره کرد.  

برای چنین محصولاتی هیچ وقفه ای در بازاریابی و فروش آن وجود ندارد و به صورت همزمان انجام می شود. به این صورت که بازاریاب فروش به همراه ماشین حمل این محصولات به فروشگاه ها و مراکز مختلف رفته و همزمان با بررسی شرایط بازار سفارش مشتری را در همان لحظه تحویل می دهد.  

سیستم پخش گرم مزیت های زیادی به دنبال دارد که از مهمترین آنها می توان به عرضه محصولات با سرعت بالاتر اشاره کرد. البته این سیستم پخش معایبی هم دارد که از مهمترین آنها می ‌توان به افزایش هزینه حمل و نقل اشاره نمود. در ادامه به بررسی مزایای استفاده از روش پخش گرم می پردازیم:

  • کاهش هزینه نیروی انسانی به علت سفارش گیری و پخش همزمان  
  • کاهش هزینه های انبارداری به علت فاصله کوتاه بین تحویل از تولیدکننده و فروش
  • آسان تر کردن فرآیندهای سازمانی به دلیل حذف پروژه سفارش گیری و تحویل
  • به دست آوردن رضایت بیشتر مشتریان برای تحویل فوری و همزمان  

بهترین سیستم توزیع پخش سرد و گرم  

سیستم توزیع سرد و گرم تفاوتهایی با یکدیگر دارند؛ اما هر دو سیستم باید برای پخش مویرگی مورد استفاده قرار بگیرند. زیرا به راحتی نمی توان گفت که کدام یک بهتر است. انتخاب هر کدام از این دو سیستم به عوامل مختلفی ارتباط پیدا می ‌کند که در ادامه مهمترین آنها را ذکر می کنیم:

  •  شرایط نگهداری و حمل و نقل محصول 
  •  داشتن تاریخ انقضای کوتاه مدت یا بلند مدت 
  •  بسته بندی و توزیع محصولات 
  •   سیاست های بازار با توجه به شرایط بازار و تقاضا برای هر محصول  

یافتن مراکز معتبر که در حوزه پخش مویرگی به شکل حرفه ‌ای فعالیت دارند کمک می کند تا متناسب با نوع محصولات هر کدام از این دو روش توزیع سرد یا پخش گرم را انتخاب کرده و به بهترین شکل عمل توزیع محصولات در مراکز فروش نهایی صورت بگیرد.

مجموعه کیابار یکی از معتبرترین مراکز فعال در این حوزه است که با استفاده از فناوری اطلاعات به صورت نوین به کارگیری تکنولوژی های جدید مانند نرم افزارهای موبایل، اینترنت و سایر روش ‌های دیگر توانسته است در سیستم پخش گرم یا سرد تحولات زیادی به وجود بیاورد. 

اگر برای شما هم هنوز سوال است که سیستم پخش سرد و گرم چیست؟ کافیست با کارشناسان مجموعه کیابار ارتباط برقرار کنید. این افراد به طور دقیق و کامل نحوه فعالیت این سیستم را توضیح داده و شرایط ورود شما به این چرخه را آسان تر می کند. زیرا تمام افراد فعال در این حوزه به فرایند توزیع و پخش محصولات تسلط کامل دارند و عمل پخش را با سرعت و دقت بالاتر بهبود می دهند.گونه انجام می شود

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیخدماتارتباط با ما
× پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ