حمل و نقل مواد یخچالی در تهران و سراسر کشور

حمل و نقل مواد یخچالی در تهران

حمل و نقل مواد یخچالی باید توسط کادری مجرب و آموزش دیده انجام شود تا هیچ گونه آسیبی برای مواد غذایی حساس در طی مسیر ایجاد نگردد. به همین جهت می توانید از خدمات حمل و نقل مواد یخچالی در تهران و سراسر کشور که توسط مجموعه کیابار ارائه می گردد، به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

باربری و حمل و نقل مواد یخچالی

حمل و نقل مواد غذایی به شکل سالم و سلامت کاری دشوار است که در صنعت باربری صورت می گیرد. زیرا اکثر مواد غذایی فاسدشدنی بوده و در برابر حرارت، سلامت و کیفیت آنها تغییر پیدا می ‌کند و به راحتی نمی توان در شرایط عادی آنها را برای طولانی مدت نگهداری کرد، به همین سبب حمل و نقل مواد یخچالی کاری تخصصی می باشد.

امروزه با پیشرفت هایی که در علم و تکنولوژی به وجود آمده دسترسی بشر به ماشین های باربری مجهز به یخچال و سرد خانه افزایش پیدا کرده است. این ماشین ها قابلیت تنظیم دما در طول سفر را دارند؛ به همین جهت هر نوع مواد غذایی را می توان با آنها در بین شهرهای مختلف و کشورها جابجا کرد.

در حال حاضر باربری و حمل و نقل مواد یخچالی در تهران و سراسر کشور و حتی به خارج از کشور صورت می گیرد؛ به همین جهت کارخانجات تولید مواد غذایی و همچنین کشاورزان می توانند کسب و کار خود را تا حد زیادی گسترش بدهند.

بهترین روش حمل و نقل مواد غذایی

در هنگام انتخاب یک روش مناسب برای حمل و نقل مواد یخچالی بسته به نوع مواد غذایی و گستردگی که در وسایل حمل و نقل وجود دارد باید ابتدا به طور کامل و دقیق شرایط بررسی شود با فراهم آوردن یک چک لیست کاملا دقیق می توانید تمام ویژگی های استاندارد یک ماشین یخچالدار را بررسی کرده و سپس متناسب با نوع مواد غذایی و دمایی که نیاز دارند بهترین ها را انتخاب کنید.

البته در هنگام انتخاب بهترین روش حمل و نقل مواد یخچالی باید به عواملی مانند کیفیت رانندگی افراد سلامت جانبی خودروها و میزان کرایه دریافتی آنها دقت داشته باشید که همه این موارد در کنار یکدیگر نتیجه مناسبی به وجود می آورند و بدون کلافگی و مشکلات بیشتر می توانند برای تولیدکنندگان مواد غذایی سود ده باشند.

یک نکته مهم در هنگام انتخاب ماشین های حمل و نقل مواد غذایی توجه کردن به طول و عرض و ارتفاع خودرو و حجم مواد غذایی که قرار است منتقل شوند، ضرورت پیدا می کند. به عنوان مثال برای جابجایی گوشت که معمولاً وزن بالایی دارد، باید از خودروهای قوی تر مانند کامیون یا جفت یخچال دار استفاده کنید. اما برای برخی از مواد غذایی دیگر کامیون های تک محور با تناژ پایین تر از ۶ تن هم به کار می رود.

ویژگی های ماشین حمل مواد غذایی یخچالی

ماشین های متعددی در زمینه حمل مواد غذایی سرد در حال فعالیت هستند که بسته به نوع مواد و حجم آنها انتخاب می شوند. اما در هنگام انتخاب این خودروها بهتر است به برخی از ویژگی‌ ها و مشخصات آن دقت کنید، تا در نهایت نتیجه مطلوب تری از کسب و کار خود به دست آورید.

از مهمترین ویژگی های ماشین حمل مواد غذایی یخچالی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به هیچ عنوان به افراد متفرقه اجازه ورود به محفظه مواد غذایی را ندهند.
  • دمای یخچال و سرد خانه آن قابلیت تنظیم و کنترل داشته باشد، تا برای هر نوع ماده غذایی بتوان از دمای مناسب استفاده کرد.
  • در واقع زنجیره سرد و گرم هوا در حین جابجایی و حمل و نقل مواد غذایی باید کاملاً رعایت شود.
  • رعایت شرایط انجماد برخی از مواد غذایی در زمینه حمل و نقل در سلامت آن ضرورت دارد.
  • به هیچ عنوان با خودروهای حمل مواد غذایی نباید محصولات دیگر جابجا شود؛ زیرا ممکن است هر گونه باکتری میکروب یا آلودگی دیگری در محیط باقی بماند.
  • مواد غذایی باید با کف خودرو فاصله داشته باشند، تا از انتقال آلودگی های ممکن در کف ایمن باشند.
  • حتماً یک ساعت قبل از بارگیری مواد غذایی فرایند پیش سرد خودرو انجام شود، تا محفظه دارای هوای مناسب برای مواد غذایی گردد.
  • سالم بودن دماسنج داخل یخچال سردخانه خودرو و کارکرد صحیح آن اهمیت ویژه دارد.
  • به هیچ عنوان محفظه حمل مواد غذایی نباید بوی نامطبوع داشته باشد.

حمل بار مواد غذایی با انواع خودرو

از مهمترین روش های حمل و نقل مواد یخچالی جابجایی آنها با خودروهای یخچال دار است که به راحتی می‌ تواند دما را تنظیم کرده و مواد غذایی را در یک دمای ثابت جابجا کند. برخی از مواد غذایی به دمای زیر صفر و نزدیک به صفر نیاز دارند؛ اما برخی دیگر در دمای مثبت چهار و مثبت ۸ هم قابل نگهداری هستند. به همین جهت تمامی خودروها در حال حاضر می توانند هر نوع دمایی را تنظیم کنند. چرا که پیشرفت های تکنولوژی در این زمینه نیز وارد شده ‌اند.

شرکت های فعال در زمینه حمل و نقل بار و مواد غذایی انواع مختلف خودرو را در این حوزه ارائه می دهند، تا تولید کنندگان متناسب با شرایط خود بهترین خودرو را انتخاب کنند. در ادامه به معرفی و بررسی چند نوع پرکاربردتر آن می پردازیم:

تریلی ترانزیت

ترانزیت ها نوعی از تریلی های بزرگ هستند که برای حمل بار و مواد غذایی به نقاط دوردست کشور و بیرون از کشور مناسب می باشند. در این تریلی ها حجم زیادی از مواد غذایی قرار می گیرد و در برابر عوامل جوی مانند برف، باران، طوفان و مواردی از این قبیل استحکام بالایی دارند. معمولاً ترانزیت ها حدود ۲۲ تن بار را حمل می ‌کنند که از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه می باشد.

تریلی های بغل دار

تریلی های بغل دار با داشتن درب های بازشو از بغل شرایط آسان ‌تری برای تخلیه و بارگیری را فراهم می کند؛ به همین جهت برای انتقال بار به نقاط مختلف کشور کاربرد دارند.

کامیونت های یخچالدار

کامیونت های یخچالدار از خودروهای باربری پرطرفدار هستند که به نسبت تریلی ها ابعاد کوچکتری دارند. اما برای جابجایی مواد غذایی در داخل شهر و بین شهرهای نزدیک به هم مورد استفاده قرار می گیرند.

معتبرترین شرکت حمل و نقل مواد غذایی به سراسر کشور

تمامی کشاورزان و تولیدکنندگان مواد غذایی برای به دست آوردن سود بیشتر نیاز دارند تا با شرکت ‌های بزرگ باربری ارتباط برقرار کنند. زیرا ارسال محصولات تولیدی به نقاط دیگر موجب افزایش سود و فروش می شود.

در میان شرکت های متعددی که در زمینه حمل و نقل مواد غذایی در تهران و سراسر کشور فعالیت می‌ کنند، مجموعه کیابار یکی از تخصصی ترین مراکز است که توانسته است با ارائه انواع خودرو حمل مواد غذایی سرد، شرایط ایمنی برای حمل و نقل به وجود بیاورد.

این مجموعه به دلیل داشتن نیروهای مجرب و آموزش دیده و ناوگان به روز و پیشرفته حمل و نقل سرد، بهترین خدمات ممکن را ارائه می دهد. در صورتی که برای حمل و نقل مواد یخچالی به تهران یا سایر نقاط کشور نیاز به خودرو پیدا کردید، کافیست با کارشناسان این مجموعه ارتباط بگیرید، تا پس از دریافت مشاوره متناسب با حجم مواد غذایی بهترین خودرو را انتخاب کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیخدماتارتباط با ما
× پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ