خطرات حمل و نقل و ابزارهایی برای مدیریت آنها

خطرات حمل و نقل و ابزارهایی برای مدیریت آنها

در فعالیت های حمل و نقل، ریسک ها و خطرات حمل و نقل در تمام مراحل، از بارگیری تا تحویل نهایی، ثابت هستند اما با درک این ریسک ها و ابزارها و استراتژی های مناسب قابل کنترل است.شرکت‌های فعال در این زمینه می‌توانند از روش‌ها، ابتکارات و فناوری‌هایی استفاده کنند که بتوانند ریسک‌ها را به میزان قابل توجهی کاهش داده و آمادگی را در مواقع پیش‌بینی‌شده افزایش دهند.
این خطرات شامل اثرات احتمالی بر یکپارچگی و امنیت ناوگان، ایمنی اپراتورها و مشکلات مربوط به رعایت زمان و تحویل است.برخی از خطرات حمل و نقل و مشکلات آن عبارتند از:

  • رویدادهای آب و هوایی ، بلاهای طبیعی، آب و هوای نامناسب 
  • ترافیک بزرگراه 
  • وضعیت دریا ، در مورد عملیات دریایی
  • خطرات اجتماعی
  • جاده ها در وضعیت نامناسب، خیابان های بدون چراغ راهنمایی و غیره
  • تصادفات ،واژگونی وسایل نقلیه
  • سرقت در جاده

در مواجه با این طیف وسیع از خطرات، لازم است یک روش مدیریت یا مدیریت ریسک حمل و نقل ، که شامل شناسایی، تجزیه و تحلیل و ارزیابی ریسک‌های رایج در مراحل مختلف فرآیند می‌شود، به منظور دستیابی به چشم‌اندازهای شرکت اجرا شود. ارزیابی هر یک از ریسک ها و طراحی استراتژی برای مقابله با آنها یکی از اقداماتی است که شرکت های لجستیک باید به آن بپردازند.

عناصر اساسی برای مدیریت ریسک حمل و نقل

تعریف رهبری و مسئولیت های سازمانی،مدیریت پشتیبانی،بررسی سیاست ها، فرآیندها و استانداردهای موجود، تجزیه و تحلیل ریسک و راه حل های مدرن برای خودکار سازی حل حادثه عناصر اساسی مدیریت ریسک حمل و نقل میباشد که شرکت ها توجه ویژه ای به آنها دارند.

 

راه حل های مدرن برای خودکار سازی حل حادثه

  • یک سیستم حفاظتی ضد سرقت خوب در ناوگان (قفل موتور، قفل درها، قفل فضای بار و …)، می تواند احتمال سرقت در مسیر را کاهش دهد.
  • دستیار رانندگی نصب شده بر روی داشبورد خودرو به شرکت های حمل و نقل امکان تنظیم شیوه های رانندگی نامناسب مانند سرعت غیرمجاز ، یکی از شایع ترین علل تصادفات جاده ای را می دهد.
  • سیستم های کمکی برنامه نویسی شده امکان بهینه سازی مسیرهای تحویل و برخورد بهتر با خطوط صعب العبور را فراهم می کند.

در نهایت باید در نظر داشت که بدون پرداختن به امنیت در عملیات حمل و نقل، خطرات اقتصادی عظیمی وجود دارد که مستقیماً با ارزش بار و وسایل نقلیه مرتبط است، علاوه بر آن مشکلاتی را ایجاد می‌کند که منجر به قطع زنجیره عرضه می‌شود که به نوبه خود آسیب می‌رساند. شهرت و سود کسب‌وکارهای درگیر، در حالی که از سوی دیگر، مدیریت صحیح آنها ابزاری است که تأثیر آن‌ها را بر زنجیره به حداقل می‌رساند و رقابت‌پذیری شرکت‌های این بخش را بهبود می‌بخشد.

 

سخن آخر

در این مقاله ما به بررسی خطرات حمل و نقل پرداختیم و ابزار ها و راه حل های مربوط به آن را بیان کردیم.در صورتی که شما به پشتیبانی و مدیریت لجستیک اتیاج دارید و به دنبال شرکتی معتبر در این زمینه هستید،با باربری یخچالدار مازند سرما کیا تماس بگیرید.مشاوران ما شما را راهنمایی خواهد کرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد کاربرد اینترنت اشیا در حمل و نقل،وارد صفحه مربوط به آن شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیخدماتارتباط با ما
× پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ