حمل و نقل مواد غذایی یخچالی | شرکت باربری یخچالی

حمل و نقل مواد غذایی یخچالی

حمل و نقل مواد غذایی یخچالی  و فاسد شدنی همیشه یکی از دغدغه‌های مهم افراد بوده است که امروزه با تولید انواع ماشین‌های یخچال‌دار، این معضل تا حد بسیار زیادی رفع شده است. حمل و نقل مواد غذایی و دارویی به دلیل حساسیت بالایی که دارند، از اهمیت بالایی برخوردار است و نمی‌توان آن را با هر وسیله نقلیه‌ای جابجا کرد . در این محتوا می‌خواهیم در مورد حمل و نقل مواد غذایی یخچالی اطلاعاتی را با شما در میان بگذاریم با ما همراه باشید.

حمل ‌و نقل مواد غذایی یخچالی

حمل و نقل مواد غذایی یخچالی، حساسیت بالایی دارد و برای حفظ کیفیت اولیه  و ارزش غذایی این نوع مواد، باید جابجایی آنها از طریق ماشین‌های مخصوص صورت پذیرد. ماشین‌هایی که برای این نوع باربری یخچالی در نظر گرفته می‌شوند، به امکانات سرد نگهدارنده مجهز هستند و همچنین دارای موتوری با قدرت و سرعت بالا هستند که بتوانند مواد غذایی را تا مدت زمان بیشتری به صورت یخ زده نگه دارند.

ویژگی‌ ماشین حمل و نقل مواد غذایی یخچالی

ماشین‌هایی که برای حمل و نقل مواد غذایی یخچالی درنظر گرفته می شود، باید شرایط و ویژگی‌هایی را دارا باشند که در اینجا به بررسی آنها می‌پردازیم:

  • سیستم کنترل دمای این نوع ماشین‌ها باید سالم باشد تا بتوان دمای مناسب و لازم برای سالم نگه داشتن مواد غذایی در انها را کنترل کرد.
  • دمای هوای یخچال این ماشین‌ها در طول مسیر و به طور مداوم باید توسط راننده کنترل شود، دماسنج آن به درستی کار کند و دما هوای داخل، مانند اول کار ثابت بماند.
  • برای ایجاد گردش مطلوب هوای سرد در بین مواد غذایی باید پالت‌گذاری آنها به شکلی باشد که بین پالت‌ها با دیوارها و کف ماشین، فضای خالی وجود داشته باشد.
  • برای رعایت اصول بهداشتی در این ماشین‌ها باید از ورود افراد متفرقه به داخل محفظه یخچال جلوگیری شود و همچنین  فردی که به داخل این قسمت ورود می‌کند، باید با پوشش بهداشتی وارد شود و بدون لباس مخصوص و با کف محفظه ارتباط نداشته باشد.
  • محفظه یخچالی خودرو، قبل از بارگیری باید استریل شود تا هرگونه آلودگی از آن زدوده شود.و همچنین بعد از تخلیه بار نیز باید به طور کامل استریل و گندزدایی شود.
  • از این ماشین‌ها نباید برای مصارف دیگری استفاده شود.

انواع ماشین‌های حمل و نقل مواد غذایی یخچالی

مواد غذایی یخچالی، در دمای زیر صفر درجه و معمولا در نقطه انجماد نگهداری می‌شوند، بنابراین برای حمل و نقل مواد غذایی یخچالی، از ماشین‌هایی که مجهز به سیستم یخچالی هستند استفاده می‌شود.

·         وانت‌بار و نیسان یخچال‌دار

وانت‌بارها و نیسان‌ها، از رایج‌ترین ماشین‌هایی است که در بیشتر شرکت‌های باربری موجود هستند و از آنها برای نقل و انتقال بارها استفاده می‌شود. بعضی از این ماشین‌ها به صورت یخچالی طراحی شده‌اند که برای حمل مواد غذایی و بهداشتی فسادپذیر استفاده می‌شود. این ماشین‌ها برای بارهایی با حجم کم هستند و در صورتی که حجم مواد زیاد باشد باید از ماشین‌هایی با یخچال حجیم‌تر استفاده شود.

·         کامیونت

این ماشین‌ها به نسبت وانت بار  و نیسان بار بیشتر و به نسبت کامیون و خاور بار کمتری را جابجا می‌کنند. کامیونت‌های یخچال دار معمولا برای حمل بار یخچالی در مسافت بین شهری انتخاب مناسبی هستند.

·         کامیون و خاور یخچالی

زمانی که حجم مواد غذایی فاسد شدنی و یخچالی زیاد باشد، برای نقل و انتقال آنها از خاور و کامیون یخچال‌دار استفاده می‌شود. با پیشرفت علم و دستیابی بشر به علم ترمودینامیکی و تولید ماشین‌آلات پیشرفته، توانسته است کامیون‌هایی با سیستم سرمایشی فوق‌العاده برای حمل مواد فسادپذیر تولید کند که امروزه مشکلات حمل این بارها را به طور کامل برای افراد حل کند.

این ماشین‌ها انتخاب فوق‌العاده‌ای برای حمل بار در حجم بالا و در مسافت‌های طولانی است که هم از لحاظ هزینه‌ای مقرون به صرفه هستند و هم به دلیل داشتن  سیستم سرمایشی یخچالی با کیفیت، بار شما بدون هیچ مشکلی و با کیفیت اولیه به هر مقصدی که داشته باشید منتقل می‌شود.

·          ترانزیت یخچال دار

ترانزیت یخچال‌دار، بزرگترین ماشین‌های حمل مواد غذایی و بهداشتی فساد پذیر هستند که با سیستم پیشرفته و با کیفیتی که دارند محصولات و مواد غذایی یخچالی شما را کاملا محافظت کرده و از فاسد شدن آنها و یا حتی پایین آمدن کیفیت مواد غذایی جلوگیری می‌کند. این ماشین‌ها برای حمل مواد فاسد شدنی به خارج از کشور استفاده می‌شوند.

شرکت باربری یخچالی حمل و نقل مواد غذایی کیا بار

یکی از معتبرترین شرکت‌های باربری که سابقه طولانی مدتی در حمل و نقل مواد غذایی یخچالی به اقصی نقاط کشور دارد،  باربری کیا بار است که بهترین ماشین‌های باربری یخچالی را در اختیار دارد.

از مهمترین عواملی که سلامت و کیفیت مواد غذایی یخچالی را حفظ می‌کند، بسته بندی صحیح این مواد است که به این ترتیب کمک می‌کند تا  از مواد غذایی در برابر نور خورشید، باد، آب، باران و …  مراقبت کند که این کار باید توسط افراد ماهر و کاردان انجام گیرد. 

مجموعه کیابار  برای راه‌اندازی کارها و حل مشکلات مشتریان خود ،در نقاط مختلف کشور، تیمی متبحر و  باتجربه را گرد هم آورده تا به این ترتیب بتواند مناسب‌ترین خدمات را به مشتریان خود ارائه دهد. این مجموعه برای حمل بار شما در مسافت‌های مختلف، هزینه مناسب و مقرون به صرفه‌ای در نظر گرفته است تا بتوانید بدون نگرانی و با خیال راحت، بار مواد غذایی خود را به هر کجا که می‌خواهید انتقال دهید. 

برای کسب اطلاعات بیشتر  و آگاهی از خدماتی مجموعه کیا بار در حمل و نقل مواد غذایی یخچالی میتوانید از طریق سایت این مجموعه  اقدام کنید.

سخن آخر

بهترین روش برای جابجایی و حمل مواد غذایی یخچالی، با استفاده از ماشین‌های مخصوص است چرا که این مواد از حساسیت بالایی برخوردار هستند و چه بسا که با کوچکترین بی‌احتیاطی، سلامت جسمی افراد را به خطر انداخته و باعث بروز انواع بیماری‌های مختلف در بدن انسان شود. بنابراین بهتر است برای حمل مواد غذایی یخچالی از ماشین‌های مخصوص استفاده کنید و قبل از بارگیری از سالم بودن یخچال ماشین و همچنین رعایت بهداشت توسط شرکت باربری و همچنین راننده ماشین مطلع شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ