مناسب ترین ماشین حمل یخچالی

مناسب ترین ماشین حمل یخچالی

مناسب ترین ماشین حمل یخچالی دارای چه ویژگی‌هایی است که بتواند از فساد محصولات غذایی در هنگام حمل و نقل جلوگیری کند؟ در صنعت پخش و توزیع مواد غذایی انتخاب مناسب ترین ماشین حمل یخچالی از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که می‌تواند روی کیفیت مواد غذایی تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. برای آشنایی با ویژگی‌های یک ماشین حمل مناسب در ادامه این مقاله همراه کیابار باشید.

مناسب ترین ماشین حمل یخچالی و هرآنچه باید درباره آن بدانید

صنعت حمل و نقل مواد غذایی همانند بسیاری از علوم و دانش روز به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یافته است. یکی از مواردی که امروزه بسیار مورد توجه فعالین این صنعت قرار گرفته آن است که همواره مناسب ترین ماشین حمل یخچالی را برای پخش و توزیع محصولات خود انتخاب کنند. از آنجایی که صنعت مواد غذایی به طور مستقیم با سلامت افراد جامعه در ارتباط است بنابراین این ماشین‌های حمل و نقل باید به گونه‌ای انتخاب شوند که در طول حمل و نقل درون یا برون شهری از مواد غذایی در برابر فساد یا آلودگی محافظت نمایند. در ادامه این مقاله همراه ما باشید چرا که قصد داریم به طور مفصل در این باره صحبت کنیم.

ماشین های حمل بار یخچالی مناسب چه ویژگی‌هایی دارند؟

در حال حاضر، چندین مدل از ماشین‌های حمل یخچالی وجود دارند که قابلیت استفاده به منظور حمل مواد غذایی را در اختیار شما قرار می‌دهند. وانت، کامیونت و نیسان از جمله رایج‌ترین این ماشین‌ها هستند. اگر به شکل ظاهری این ماشین‌ها توجه کرده باشید در نگاه اول متوجه اتاقک این ماشین‌ها شده‌اید. این اتاقک دارای یک سیستم روشنایی است و به گونه‌ای طراحی شده تا عایق گرما و سرما باشد. همچنین این اتاقک از جنس ساندویچ پنل طراحی شده و به منظور جلوگیری از زنگ زدن، از ورق پیش زنگ در آن استفاده شده است. به علاوه بر روی دیوار این اتاقک از یک عایق پلی ‌اورتان استفاده شده و در نهایت برای کف آن از ورق آهن آجدار بهره گرفته شده است.

همانطور که می‌دانید این اتاقک‌ها معمولا دارای 2 عدد در هستند اما ماشین‌های تک در نیز در بازار موجود هستند که با توجه به نیاز می‌توان بهترین و مناسب‌ترین نوع این ماشین‌ها را انتخاب نمود. با در نظر گرفتن این موارد باید گفت مناسب ترین ماشین حمل یخچالی باید دارای بدنه‌ای عایق در برابر تغییرات دمایی بوده تا از مواد غذایی در برابر گرمای زیاد محافظت نموده و از خروج سرمای اتاقک به خارج جلوگیری نماید. مجموعه کیا بار به عنوان شرکت باربری یخچالی انواع ماشین‌های یخچالی حمل بار را در اختیار شما همراهان گرامی قرار می‌دهد. شما می‌توانید به منظور کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

در هنگام حمل بار با مناسب ترین ماشین حمل یخچالی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

همانند بسیاری از مشاغل در دنیا، حمل و نقل مواد غذایی به کمک ماشین‌های یخچال‌دار نیز ملزم به رعایت چندین نکته بسیار مهم، از نظر بهداشتی و فنی است که سبب می‌شود تا روند حمل بار، به بهترین شکل انجام گرفته و کیفیت مواد غذایی در طول این امر همچنان حفظ شود. این موارد عبارتند از نکات زیر:

 

افراد متفرقه به هیچ عنوان مجاز به ورود به اتاقک حمل محصولات غذایی نمی‌باشند.

دمای مورد نیاز برای هریک از محصولات غذایی می‌تواند متفاوت باشد. بنابراین مسئول مربوطه می‌بایست پیش از حمل بار، اقدام به بررسی دمای مورد نظر و مناسب نماید.

در طول مسیر، دمای درون اتاقک باید همواره یکسان باشد و دچار نوسان نگردد.

در طول حمل و نقل، مواد غذایی به هیچ عنوان نباید با کف اتاقک در تماس باشند.

از ماشین حمل بار مواد غذایی نباید به منظور حمل کالا یا سایر محصولات استفاده نمود.

مناسب ترین ماشین حمل یخچالی باید مجهز به دماسنج باشد و راننده همواره دمای اتاقک را بررسی نماید.

اتاقک حمل بار پس از تخلیه می‌بایست به طور کامل استریل شده و بوی نامطبوع درون آن به طور کامل از بین برود.

بررسی و در نظر داشتن مواردی که در این بخش عنوان شد می‌تواند تاثیر به‌سزایی روی کیفیت و بهداشت مواد غذایی حمل شده داشته باشد بنابراین باید به طور مرتب توسط راننده یا شخص مسئول این امر، بررسی گردند.

تعرفه حمل بار توسط خودرو یخچال‌دار به چه عواملی بستگی دارد؟

یکی از مواردی که همواره مورد سوال اشخاص متقاضی ماشین‌های حمل بار قرار دارد تعرفه و هزینه این امر است. در سال‌های گذشته عموما هزینه ثابتی برای این امر توسط ارگان‌های مربوط اعلام می‌شد اما در سال‌های اخیر به دلیل عوامل مختلف از جمله نوسان ارز و تورم، شاهد تغییر این نرخ در میان شرکت‌های باربری هستیم. به طور کلی چندین عامل وجود دارند که سبب تغییر در تعرفه حمل و نقل می‌گردند. این موارد عبارتند از:

 

  1. نوع مناسب ترین ماشین حمل یخچالی

طبیعتا هرچه خودروی انتخابی از گنجایش و امکانات بیشتری برای حمل بار یخچالی برخوردار باشد، هزینه‌ای که می‌بایست برای آن پرداخت کنید نیز بیشتر خواهد بود.

  1. مسافت و فاصله مبدا تا مقصد

مسافتی که قرار است طی شود تا بار به مقصد برسد نیز از عوامل دیگری است که می‌تواند سبب افزایش هزینه‌ها شود. هرچه مسافت طولانی‌تر باشد شاهد افزایش هزینه و تعرفه حمل و نقل خواهیم بود.

  1. نوع مواد غذایی

برخی از مواد غذایی بسیار حساس هستند و می‌بایست در سریع‌ترین زمان ممکن منتقل شوند. این امر از دیگر فاکتورهایی است که می‌تواند سبب افزایش تعرفه‌ها شود.

  1. تاخیر در هنگام تخلیه

یکی از مواردی که می‌تواند سبب افزایش تعرفه حمل بار یخچالی شود تاخیر در هنگام تخلیه بار و مواد غذایی است. طبیعتا هرچه راننده در هنگام تخلیه نمودن بار بیشتر معطل شود می‌تواند بابت دیرکرد از مشتری تقاضای هزینه بیشتری نماید.

 

در این مقاله از کیا بار، شما را با مناسب ترین ماشین حمل یخچالی و ویژگی‌های آن آشنا ساختیم. مجموعه کیا بار آماده ارائه خدمات باربری یخچالی بین شهری یا درون شهری به شما همراهان گرامی می‌باشد. در صورتی که نیاز به خودروی حمل بار دارای یخچال برای حمل مواد غذایی دارید، به منظور کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از تعرفه‌های حمل کافیست تا با کارشناسان ما در این مجموعه تماس حاصل نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیخدماتارتباط با ما
× پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ