نحوه محاسبه تعرفه سردخانه | 5 مزیت سردخانه مواد غذایی

یکی از سوالات متداول کاربران نحوه محاسبه تعرفه سردخانه مواد غذایی است. در صورتی که شما نیز اطلاعات کافی در این زمینه را ندارید توصیه ما این است که در ادامه این مقاله همراه کیابار باشید چرا که قرار است در مورد نحوه محاسبه تعرفه سردخانه مواد غذایی صحبت کنیم.

نحوه محاسبه تعرفه سردخانه مواد غذایی و عوامل موثر بر آن

برای افرادی که تولیدکننده محصولات غذایی به شمار می‌روند وجود سردخانه برای نگهداری این محصولات و کالاهای سردخانه‌ای از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. یکی از سوالات پر تکرار این افراد در مورد نحوه محاسبه تعرفه سردخانه است. در مورد این امر باید گفت این تعرفه به طور دقیق قابل اعلام نیست چرا که به فاکتورهای زیادی بستگی دارد که در ادامه این مقاله در مورد آنها صحبت می‌کنیم. سردخانه مواد غذایی یکی از محیط‌های ایده‌آل برای نگهداری بارهای سردخانه‌ای به شمار می‌رود چرا که به گونه‌ای طراحی شده‌ که دما، رطوبت و فضای بسیار مناسبی برای نگهداری این محصولات فراهم کند. همچنین نگهداری این محصولات در چنین فضاهایی می‌تواند امکان سرقت این فراورده‌های غذایی را به شکل چمشگیری کاهش دهد.

 

پیش از بررسی نحوه محاسبه تعرفه سردخانه نگاهی به مزایای استفاده از سردخانه خواهیم انداخت. منظور از سردخانه مواد غذایی، فضایی با ظرفیت، دما و رطوبت مناسب است که امکان نگهداری محصولات غذایی را به شکل انبوه فراهم می‌سازد. برای آنکه این محصولات همچنان در مدت طولانی، کیفیت و طعم اولیه خود را حفظ نمایند باید از سردخانه‌هایی استفاده کرد که قابلیت استفاده از گازهای مختلف برای نگهداری مواد غذایی مختلف را فراهم نماید. این سردخانه‎ها علاوه بر مواد غذایی، در صنایع دیگر از جمله دارویی و پزشکی نیز کاربرد دارند. به طور کلی می‌توان مزایای نگهداری از مواد غذایی در سردخانه را اینگونه بیان کرد:

  1. می‌توان ماندگاری انواع میوه و سبزیجات را افزایش داد.
  2. با کنترل دما، می‌توان سیستم را برای نگهداری مواد مختلف سفارشی کرد.
  3. استفاده از سردخانه سبب صرفه‌جویی در هزینه‌ها و کاهش آن می‌گردد.
  4. استفاده از سرخانه می‌تواند میزان فساد محصولات در هنگام حمل و نقل را به شکل چشمگیری کاهش دهد.
  5. راه حل بسیار مناسبی برای نگهداری مواد غذایی به شکل انبوه به شمار می‌رود.

مواردی که در این بخش عنوان شد تنها بخشی از مزایای استفاده از سردخانه هستند. در صورتی که شما تولید کننده مواد غذایی هستید و تمایل دارید از نحوه محاسبه تعرفه سردخانه اطلاع پیدا کنید ادامه این مقاله را مطالعه بفرمایید.

محاسبه تعرفه سردخانه به چه عواملی بستگی دارد؟

پیش از آنکه به محاسبه تعرفه سردخانه‌ها برای نگهداری مواد غذایی بپردازیم ابتدا بگذارید با کالاهای سردخانه‌ای آشنا شویم. کالاهایی که امکان نگهداری در سردخانه را دارند در 4 دسته خوراکی، انباری، غیر خوراکی و دارویی قرار می‌گیرند که هریک دارای شرایط متفاوتی برای نگهداری هستند. در این بخش قصد داریم به طور مشخص در مورد مواد غذایی خوراکی صحبت کنیم که طیف وسیعی از محصولات موجود در بازار را تشکیل می‌دهند. این محصولات از نوع مواد غذایی حساس و فاسد شدنی هستند و در صورتی که شرایط برای نگهداری آنها به شکل انبوه فراهم نباشد به سرعت دچار فساد و خرابی می‌گردند. از این رو برای نگهداری این محصولات که می‌توانند محصولات پروتئینی، میوه و سبزیجات و… باشند توصیه ما استفاده از سردخانه‌های مناسب است.

این سردخانه‌های مواد غذایی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با توجه به نوع محصولات، بهترین دما و رطوبت را فراهم می‌کنند به طوری که مواد غذایی پس از گذشت مدت طولانی همچنان کیفیت اولیه خود را حفظ خواهند کرد. یکی از مواردی که در هنگام انتخاب سردخانه برای افراد متقاضی حائز اهمیت است نحوه محاسبه تعرفه سردخانه است. باید گفت این نرخ به طور دقیق قابل اعلام نمی‌باشد چرا که فاکتورهای متعددی وجود دارند که می‌تواند سبب کاهش یا افزایش نرخ آن گردد. برخی از این فاکتورها عبارتند از:

  1. ابعاد و ظرفیت سردخانه
  2. تجهیزات و شیرآلات کنترلی
  3. آب و هوای منطقه
  4. نوع سردخانه
  5. نوع محصولات غذایی

سردخانه محفظه‌ای است که وظیفه دارد از مواد غذایی منجمد به بهترین شکل محافظت نماید تا محصولات غذایی پس از گذشت مدت طولانی همچنان دارای طعم و کیفیت مطلوبی باشند. از این رو چنانچه شما کشاورز یا تولید کننده محصولات غذایی هستید می‌بایست در هنگام انتخاب سردخانه حساسیت بسیار زیادی به خرج دهید. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه محاسبه تعرفه سردخانه می‌توانید با کارشناسان ما در مجموعه کیابار تماس حاصل نمایید.

چرا استفاده از سردخانه مواد غذایی ضرورت دارد؟

همانگونه که از نام سردخانه مشخص است دما، رطوبت و برودت این محیط به گونه‌ای تنظیم شده که متناسب با نوع مواد غذایی باشد و بتواند به بهترین شکل از آنها محافظت نماید. در حال حاضر سردخانه‌های مواد غذایی در دو دسته زیر صفر و بالای صفر قرار می‌گیرند. پس از آنکه نوع سردخانه بر اساس نوع مواد غذایی انتخاب شد اکنون زمان آن می‌رسد که کالاها به روش دستی یا مکانیزه درون سردخانه چیده شوند. استفاده از سردخانه از بسیاری از جهات حائز اهمیت است که حفظ سلامت، بهداشت و کیفیت مواد غذایی و جلوگیری از فساد و آلودگی از مهم‌ترین این مزایا محسوب می‌شود.

همانطور که گفته شد نحوه محاسبه تعرفه سردخانه به چندین فاکتور مهم بستگی دارد. هرچند که این تعرفه‌ها هزینه‌بر هستند اما باید بدانید این هزینه می‌تواند از وارد آمدن خسارت به مواد غذایی که توسط شما تولید شده جلوگیری نماید. شما با انتخاب یک سردخانه متناسب با نوع مواد غذایی می‌توانید در طولانی مدت از این مواد محافظت نموده و از حیف و میل شدن آنها ناشی از فساد جلوگیری کرده و به این ترتیب، سرمایه خود را نیز حفظ نمایید.

در این مقاله از کیابار شما را با نحوه محاسبه تعرفه سردخانه به منظور نگهداری مواد غذایی آشنا کردیم. مجموعه کیابار به عنوان یکی از مراکز معتبر و خوش‌سابقه در امر باربری یخچالی بین شهری، آماده ارائه کلیه خدمات به هموطنان گرامی می‌باشد. شما عزیزان می‌توانید به منظور دریافت مشاوره، کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و اطلاع از تعرفه‌های حمل بار سردخانه‌ای با کارشناسان ما در این مجموعه تماس حاصل کرده و مشاوره‌های لازم را دریافت کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیخدماتارتباط با ما
× پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ