دمای مناسب بار سردخانه ای + تعرفه حمل

دمای مناسب بار سردخانه ای

آیا می‌دانید که دمای مناسب بار سردخانه ای باید چقدر باشد تا بتوان کیفیت و سلامت مواد غذایی را همچنان حفظ نمود؟ یکی از مواردی که در هنگام نگهداری بار سرخانه‌ای حائز اهمیت است دمای مناسب بار سردخانه ای است چرا که کم یا زیاد بودن آن می‌تواند تاثیر زیادی روی کیفیت محصولات سردخانه‌ای داشته باشند. چنانچه تمایل دارید در این زمینه اطلاعات لازم را کسب کنید در ادامه این مقاله همراه کیابار باشید.

دمای مناسب بار سردخانه ای و نکاتی که باید درباره آن بدانید

از آنجایی که کیفیت و سلامت مواد غذایی به طور مستقیم با سلامت افراد جامعه در ارتباط است از این رو نگهداری و محافظت از این محصولات در سردخانه نیز از جمله موارد بسیار با اهمیت به شمار می‌رود. دمای مناسب بار سردخانه ای باید به گونه‌ای باشد که از مواد و محصولات غذایی به بهترین شکل محافظت شود به طوری که کیفیت و طعم آن همچنان همانند روز اول باشد.

در حال حاضر، بسیاری از افراد از دمای مناسب برای محصولات سردخانه‌ای اطلاعات کافی ندارند همین امر سبب می‌گردد تا محصولات غذایی پس از مدتی نگهداری در سردخانه، دچار خرابی شده و کیفیت اولیه خود را از دست بدهند. در ادامه این مقاله، اطلاعات کافی در این زمینه را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

منظور از بار سردخانه‌ای چیست؟

پیش از آنکه با دمای مناسب بار سردخانه ای آشنا شویم باید بدانیم که منظور از بار سردخانه‌ای چیست و در چه مواقعی کاربرد دارد؟ افزایش جمعیت و اشتغال افراد سبب شده تا بسیاری از افراد تمایل به مصرف فراورده‌های گوشتی منجمد، محصولات نیمه آماده و… داشته باشند. همین امر سبب شده تا تعداد کارخانجاتی که در کشور در زمینه محصولات غذایی فعالیت می‌کنند به شکل چشمگیری افزایش یابد.

اکثر محصولات تولید شده توسط این کارخانجات در دسته غذاهای فاسد شدنی قرار می‌گیرند بنابراین حمل و نگهداری آنها از حساسیت بسیار زیادی برخوردار است. چنین محصولاتی در دسته بارهای سردخانه‌ای قرار می‌گیرند که برای حمل و انتقال آنها می‌بایست از ماشین‌های مخصوص باربری یخچالی با دمای مناسب استفاده نمود.

در صورتی که شرایط برای نگهداری این محصولات که اکثرا محصولات و فراورده‌های گوشتی و پروتئینی، میوه و سبزیجات یا حتی دارو و واکسن نیز هستند مناسب نباشد این مواد دچار فساد شده و غیر قابل استفاده خواهند بود.

از این رو به آنها بار سردخانه‌ای گفته می‌شود که باید در یک دمای مناسب نگهداری گردند. یکی از روش‌هایی که می‌توان از آن به منظور حمل کردن بارهای سردخانه‌ای استفاده کرد ماشین‌های یخچال‌دار هستند. در حال حاضر بسیاری از تولیدکنندگان فراورده‌های پروتئینی از این ماشین‌ها به منظور حمل بارهای سردخانه‎‌ای استفاده می‌کنند.

این ماشین‌ها دارای یک اتاقک عایق در برابر سرما و گرما بوده که شرایط بسیار مناسبی را برای نگهداری و حمل این محصولات فراهم می‌سازند. در مورد این که دمای مناسب بار سردخانه ای چه میزان است در بخش بعدی این مقاله صحبت خواهیم کرد.

دمای مناسب برای حمل بار سردخانه ای چقدر است؟

همانطور که گفته شد، بارهای سردخانه‌ای شامل مواد پروتئینی، میوه و سبزیجات، دارو، واکسن و… می‌گردند که هریک دارای شرایط نگهداری خاص هستند تا در طول حمل و نقل دچار فساد نگردند. در حال حاضر، تولیدکنندگانی که در زمینه تولید این محصولات فعالیت می‌کنند از ماشین‌ها و کامیون‌های یخچال‌دار برای جابجایی این محصولات استفاده می‌کنند. اگر در سطح شهر یا جاده‌های کشور به این ماشین‌ها توجه کرده باشید، وجود یک اتاقک که معمولا از نوع 2 در است در پشت این خودروها توجه شما را به خود جلب خواهد کرد.

این محفظه، یک اتاقک کاملا بهداشتی با سیستم روشنایی و سرمایش است که محیط بسیار مناسبی را برای نگهداری بارهای سردخانه‌ای فراهم می‌سازد.

یکی از نکاتی که در مورد نگهداری بارهای سردخانه‌ای حائز اهمیت است مناسب بودن دمای اتاقک است. دمای مناسب بار سردخانه ای، کاملا به نوع باری که قرار است حمل شود بستگی دارد بنابراین به طور دقیق نمی‌توان این دما را مشخص نمود.

دمای درون اتاقک ماشین یخچال‌دار را می‌توان بر اساس نوع بار تنظیم نمود که مسئولیت این امر بر عهده کارشناس حمل است. این فرد می‌بایست دمای اتاقک را بر اساس باری که قرار است حمل شود تنظیم کند تا محصولات در طی حمل و نقل دچار فساد و خرابی نگردند.

تعرفه حمل بار سردخانه‌ای چه میزان است؟

همانطور که گفته شد امروزه برای حمل بارهای سردخانه‌ای از ماشین‌های دارای اتاقک استفاده می‌گردد که دمای مناسب بار سردخانه ای را فراهم می‌کنند. این ماشین‌ها که معمولا از نوع وانت، کامیونت، نیسان و… هستند هریک دارای قیمت‌های مختلفی هستند که شما بر اساس نیاز، حجم بار و بودجه خود می‌توانید آنها را برای جابجایی محصولات استفاده نمایید.

در هنگام انتخاب ماشین حمل بار توجه کنید که فضای درون اتاقک باید با حجم محصولات تناسب داشته باشد تا بار سردخانه‌ای به شکل مناسبی درون اتاقک قرار گیرد و به هیچ عنوان با کف اتاقک در تماس نباشد. یکی از سوالات پر تکرار افراد متقاضی ماشین حمل بار سردخانه‌ای، تعرفه و قیمت ماشین‌ها است.

باید گفت امکان اعلام نرخ ثابت و دقیق برای این امر وجود ندارد چرا که چندین فاکتور به طور موثر بر روی نرخ حمل بار تاثیر دارد. از جمله این فاکتورها می‌توان به نوع و ظرفیت ماشین حمل بار، مسافت طی شده برای حمل بار، تاخیر و دیرکرد در هنگام تخلیه بار، نوع موادی که قرار است منتقل شوند اشاره کرد. از این رو باید گفت پیش از انتخاب ماشین حمل بار باید از این موارد اطلاع داشته باشید.

در این مقاله از کیابار در مورد دمای مناسب بار سردخانه ای صحبت کردیم. مجموعه کیابار در حال حاضر یکی از مراکر معتبر در زمینه شراکت در باربری یخچالی در کشور به شمار می‌رود که با برخورداری از ماشین‌های حمل و نقل یخچال‌دار آماده حمل و نقل سفارشات شما به سراسر کشور می‌باشد.

کلیه خدمات در این مجموعه به صورت تضمینی و با قیمت بسیار مناسب در مقایسه با رقبا انجام می‌گیرد. در صورتی که تمایل به دریافت خدمات حمل بار سردخانه‌ای دارید کافیست به منظور کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از تعرفه‌های انتخاب ماشین یخچال‌دار برای حمل بارهای سردخانه‌ای با کارشناسان ما در این مجموعه تماس حاصل نموده و مشاوره‌های لازم را دریافت نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیخدماتارتباط با ما
× پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ