قیمت سردخانه زیر صفر به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت سردخانه زیر صفر

قیمت سردخانه زیر صفر برای بسیاری از کسب و کارهای غذایی و دارویی و برخی از استارتاپ های بزرگ و کوچک مهم است. البته عوامل زیادی وجود دارند که می ‌توانند بر روی نرخ سردخانه ها تأثیر بگذارند. به همین سبب بهتر است با انتخاب یک مجموعه معتبر مانند کیابار اقدام به دریافت قیمت سردخانه زیر صفر، متناسب با محصولاتی که قرار است در این سردخانه ها نگهداری شود نمایند.

آشنایی با سردخانه زیر صفر

برای نگهداری انواع میوه، سبزیجات گوشت، مواد لبنی و بسیاری از موارد دیگر نیاز است که یک دمای ثابت در نظر بگیرید، تا از فساد سریع آنها جلوگیری کنید. در غیر این صورت این مواد در مدت زمان کوتاهی غیر قابل مصرف می شوند.

برای اینکه بتوان کیفیت مواد غذایی را حفظ کرد، تا در طی مدت زمان طولانی نگهداری بتوان از آنها استفاده نمود، نیاز به سردخانه زیر صفر می باشد. چرا که تنها این سردخانه ها می توانند از فاسد شدن مواد و محصولات غذایی جلوگیری کنند.

 قیمت سردخانه زیر صفر با توجه به تجهیزات و لوازم مخصوصی که در آن به کار برده شده است مشخص می گردد؛ اما در هر صورت وجود سردخانه ها ضروری است. به همین سبب بهتر است بدون توجه به قیمت در ابتدا کیفیت سردخانه مد نظر قرار بگیرد.

معرفی انواع سردخانه زیر صفر

همه افراد با سردخانه زیر صفر آشنایی دارند؛ چرا که از نمونه کوچک آن در خانه ها به عنوان فریزر استفاده می کنند. هر چقدر که ابعاد این دستگاه ها بزرگتر می شود، توان موتور و قطعات آن نیز بیشتر است، در نتیجه قیمت سردخانه زیر صفر هم بر اساس ابعاد و اندازه افزایش می یابد.

در سردخانه های بزرگ یکی از قطعات بسیار مهم کمپرسور یا موتور دستگاه است که نحوه انتخاب آن ارتباط مستقیم به نوع بار، نگهداری شده و میزان دمای مورد نیاز آن دارد. به همین جهت سردخانه های زیر صفر به چند دسته بندی مهم تقسیم می شوند:

سردخانه زیر صفر متحرک یا پرتابل

سردخانه های زیر صفر متحرک ابعاد کوچکی دارند و به راحتی قابلیت جابجایی دارند.

سردخانه زیر صفر کانکسی

سردخانه زیر صفر کانکسی که به دو صورت قابل حمل و نقل با خودروهای بزرگ یا ثابت طراحی می شوند، جزء سردخانه های پرکاربرد هستند که شرایط نگهداری و انبارداری مواد غذایی را آسان تر می کنند.

سردخانه زیر صفر اتاق یا مستقر

سردخانه های زیر صفر اتاقی یا مستقر جزء بزرگترین سردخانه ها است که در ابتدا یک سازه طراحی می شود و در ادامه دیوارها، کف، سقف و درب های ورودی مطابق نیاز یک سردخانه ساخته می شوند. به طور معمول قیمت سردخانه زیر صفر مستقر به نسبت نمونه های دیگر بالاتر است.

عوامل موثر بر قیمت سردخانه زیر صفر

سردخانه زیر صفر برای محافظت از برخی مواد غذایی و دارویی ضروری است؛ به همین جهت نیاز است که برای انبارداری یا جابجایی این سردخانه ها تعبیه شوند. قیمت سردخانه زیر صفر بسته به نوع کاربری و شیوه استفاده مشخص می گردد.

در مجموعه کیابار انواع مختلف سردخانه زیر صفر به صورت انبار یا کانکس های قابل حمل و نقل طراحی شده اند، تا به خوبی بتوانند خدمات خود را ارائه دهند. 

در این بخش به برخی از عواملی که می توانند بر روی قیمت سردخانه زیر صفر تأثیر مستقیم ایجاد کنند، می پردازیم:

ابعاد سردخانه

ابعاد سردخانه جزء مهمترین عواملی است که در قیمت آن تأثیر دارد، هر چقدر یک سرد خانه بزرگتر باشد، هزینه ای که برای عایق کردن بدنه، کف و سقف آن صرف می شود، بیشتر بود. همچنین هزینه ماشین آلات و تجهیزاتی که قرار است دمای آن را زیر صفر نگه دارند، نیز افزایش می یابد.

درب و عایق سردخانه

برای ساخت سردخانه ها از ساندویچ پانل ها استفاده می کنند و همچنین برای درب ها نیز از جنس پلی اورتان به کار می برند که معمولاً به شکل تزریقی ساخته می شوند تا جلوی نفوذ هوا را به فضای داخل سردخانه بگیرند. هر چقدر ضخامت این ساندویچ پنل ها بالاتر باشد و همچنین برند آن معتبر تر در نتیجه ارزش سردخانه بالاتر می ‌رود که در نهایت هزینه ساخت سردخانه بیشتر است.

موقعیت جغرافیایی سردخانه

موقعیتی که قرار است سردخانه در آن احداث شود، از لحاظ جغرافیایی مهم است؛ چرا که میزان دما و رطوبت محیط شرایط آب و هوا و بسیاری از موارد دیگر می ‌تواند بر روی طراحی و ظرفیت تجهیزات سردخانه تأثیر ایجاد کند.

انتخاب نوع برند برای کمپرسور سردخانه

کمپرسور سردخانه از ابزارهای بسیار مهم برای راه اندازی آن است که در تنوع بالایی مانند کمپرسورهای هرمتیک سمی، هرمتیک پیستونی و بسیاری از نمونه های دیگر می باشد که هر کدام از آنها بسته به برند تولید کننده مانند کشورهای آلمان، فرانسه و یا غیره تغییر پیدا می کند.

نوع برق مصرفی

برای سردخانه ها می توان برق های تک فاز و سه فاز استفاده کرد که معمولاً سرمایه گذاری اولیه برای برق سه فاز، در نهایت هزینه های کمتری ایجاد می کند. اما گاهی اوقات شرایطی ایجاد می شود که باید از برق تک فاز استفاده شود که تجهیزات مورد استفاده در این سردخانه ها گران تر هستند.

شیرآلات سردخانه

بنا به طراحی نوع سردخانه از انواع شیرآلات و کنترل های مختلف در محیط استفاده می شود که هر کدام از این لوازم می توانند در هزینه های نهایی موثر باشد.

تابلو برق سردخانه

تابلو برق سردخانه بخش بسیار مهم این مجموعه است که از لحاظ عملکرد و آپشن های مورد نیاز باید به آن توجه زیادی شود، به عنوان مثال اضافه کردن ماژول های کنترل سردخانه از راه دور را از طریق موبایل به اینترنت یا اضافه کردن سنسورهای دمای سردخانه یا ترموگراف و بسیاری از موارد دیگر هزینه های متنوع ایجاد می کند که انتخاب نوع برند این تجهیزات هم اهمیت دارد.

اجاره انواع سردخانه زیر صفر از مجموعه کیابار

بسیاری از شرکت های بزرگ تولید مواد غذایی، دارویی، صنایع شیمیایی و موارد دیگر جهت ارزش ‌آفرینی محصولات خود نیاز به سردخانه زیر صفر دارند. به همین سبب بهتر است حتماً از مراکز معتبر برای اجاره سردخانه زیر صفر استفاده کنند.

در مجموعه کیابار انواع مختلف سردخانه زیر صفر ارائه می گردد، تا هر مجموعه متناسب با شرایط و نیاز خود اقدام به تهیه سردخانه مدنظر کند که مهمترین ویژگی این مجموعه ارائه بهترین قیمت سردخانه زیر صفر است.

در صورت نیاز به دریافت هرگونه خدمات در حوزه سردخانه زیر صفر کافیست با کارشناسان این مجموعه ارتباط بگیرید. چرا که این افراد پس از دریافت اطلاعات مورد نیاز می توانند توصیه ‌های کاربردی برای انتخاب نوع سردخانه دمای مورد نیاز و سایر مسائل دیگر به شما ارائه دهند و در ضمن بهترین قیمت سردخانه زیر صفر را نیز در نظر می گیرند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیخدماتارتباط با ما
× پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ