حمل بار مواد منجمد با انواع ماشین یخچال دار

حمل بار مواد منجمد

حمل بار مواد منجمد از اهمیت زیادی برخوردار است؛ زیرا سالم رسیدن مواد به مقصد تأثیر مستقیم بر روی سود و زیان شرکت ها دارد. حمل بار مواد منجمد با انواع ماشین های یخچالدار توسط مجموعه کیابار با تضمین کیفیت از لحاظ سیستم حمل و نقل و همچنین مدت زمان ارسال صورت می گیرد.

 در هنگام جابجایی و حمل مواد منجمد عوامل مختلفی مانند تغییر دما تغییر فشار و یا تغییر رطوبت می ‌تواند بر روی محصولات تأثیر منفی بگذارد. پس در هنگام انتخاب ماشین های یخچال دار این گزینه ها را مد نظر قرار دهید، تا از ضرر و زیان های مختلف جلوگیری کنید.

 

باربری و حمل مواد منجمد 

حمل بار مواد منجمد با رعایت اصول استاندارد موجب می ‌شود تا شرکت ها کسب و کارهای خود را گسترش داده و محصولات تولید شده در کارخانجات را به دورترین نقاط کشور هم ارسال کنند.  

بسیاری از کالاهای فاسد شدنی منجمد مانند گوشت، ماهی، مرغ، فراورده های گوشتی، تخم مرغ های نطفه دار، انواع لبنیات و بسیاری از موارد دیگر باید توسط خودروهای مناسب حمل شود که امکان تنظیم دما در آنها وجود دارد.

در واقع اصول حمل بارهای منجمد متناسب با نوع مواد مشخص می گردد، تا در تمام طول مسیر این مواد سالم باقی بمانند. 

 

ویژگی ماشین های یخچال دار برای حمل بار مواد منجمد 

 

ماشین های یخچالدار بهترین راه حل برای حمل بار مواد منجمد به نقاط مختلف کشور و حتی خارج از کشور است معمولاً این ماشین ها دارای تهویه مناسبی هستند که در طولانی مدت مواد خوراکی یا دارویی می ‌تواند در این ماشین ها به سلامت جابجا شود.  

سیستم های خنک کننده مکانیکی و دیزلی که بر روی این ماشین ها قرار گرفته، از دی اکسید کربن به صورت یخ خشک یا به شکل مایع به عنوان یک خنک کننده استفاده می کنند که دمای سرد را در شرایط تابستان گرم هم در داخل خودرو حفظ می کند.

 از مهمترین ویژگی ماشین های یخچالدار برای حمل بار مواد منجمد می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

داشتن محفظه مخصوص 

تمامی ماشین های حمل بار یخچالدار جدای از ابعاد و اندازه باید محفظه های مخصوص یخچالی داشته باشند.  

رعایت بهداشت در ماشین 

برای حفظ رعایت بهداشت در خودروهای حمل بار به فضای یخچال جلوگیری شده و همچنین پس از هر بار استفاده باید مورد شستشو و ضدعفونی قرار بگیرند. محموله ها نباید به شکل مستقیم و بدون پوشش با کف خودرو ارتباط بگیرند.

نمایش دمای یخچال  

داشتن یک سیستم کنترل سالم دمای داخل یخچال را به صورت دقیق نمایش دهد. زیرا برخی از مواد منجمد باید در دمای خاصی نگهداری شوند.

عایق بودن محفظه یخچال 

اتاق ماشین های یخچالدار باید از عایق های با کیفیت بالایی برخوردار باشد، تا ضمن جلوگیری از هدر رفت انرژی می ‌تواند دمای یخچال را ثابت نگه دارد.  

بررسی انواع ماشین های یخچالدار حمل بار  

خودروهای مختلفی وجود دارند که از آنها می توانید برای حمل بار منجمد استفاده کنید، متناسب با حجم بار و بین مبدا و مقصد می توانید خودروی کاربردی خود را انتخاب نمایید.

فرقی نمی کند که از کدام ماشین های یخچالدار حمل بار استفاده می کنید، باید تمامی این خودروها از استانداردهای پایه برخوردار بوده و قابلیت تنظیم دمای مورد نیاز شما را برای حفظ سلامت محصولات مختلف داشته باشد. در این بخش به معرفی انواع ماشین های یخچالدار حمل بار منجمد می پردازیم:

خودرو حمل بار سبک 

خودروهای حمل بار منجمد سبک که شامل انواع نیسان و وانت می شود، جزء رایج ترین سیستم حمل و نقل منجمد محسوب می گردد و البته برای مسیرهای کوتاه و حجم کم مواد کاربرد دارد.  

خودرو ایسوزو یخچالدار 

خودروی ایسوزو یخچالدار که به آن کامیونت هم گفته می ‌شود، برای انواع بارهای سردخانه ای مناسب است. 

 کانتینرهای یخچالدار

کانتینرهای یخچالدار برای حمل بارهای سردخانه ای در تناژ بالا استفاده می کنند و البته این نوع خودرو بیشتر در سیستم حمل و نقل بین المللی کاربرد دارد.

هزینه حمل بار با خودروی یخچالدار 

هزینه همیشه جزء مباحث بسیار مهم است که تمامی مشتریان درخواست کننده خودروی یخچال دار با آن روبرو هستند. در طی سال های گذشته نرخ ثابتی برای باربری این خودروها وجود داشت که مشتریان به راحتی می توانستند، با بررسی های ساده هزینه نهایی خود را محاسبه کند.

اما در سال های اخیر که حمل و نقل کالاها در سلامت بالا اهمیت بیشتری پیدا کرده و برای برخی از محصولات باید دمای خاصی در تمام مسیر در داخل خودرو حفظ شود. ممکن است که نوساناتی بر روی قیمت ها به وجود بیاید، البته عوامل دیگری هم مانند نوسانات در بازار ارز، تورم و افزایش حجم سفارشات می تواند بر روی قیمت نهایی تأثیر بگذارد.

در این بخش به بررسی برخی از عوامل موثر بر هزینه حمل بار منجمد با خودروی یخچال دار می پردازیم:

نوع خودرو 

هر کدام از خودروها گنجایش های متفاوتی دارند و این مسئله تأثیر مستقیم بر روی هزینه نهایی می گذارد. 

مسافت مبدا و مقصد 

مسافتی که قرار است خودرو طی کند، تا به مقصد برسد احتمال تغییر در هزینه ها را دارد.

نوع مواد منجمد ارسال شده  

مواد منجمد ارسال شده و میزان دمای مشخصی که برای هر کدام نیاز است از عوامل بسیار مهم شناخته می شوند.

نحوه ارسال بار

معمولاً مدت زمانی که قرار است بارها منتقل شوند، متفاوت می باشد. اما در صورتی که شرایط اورژانسی برای ارسال بار به وجود بیاید، به طور حتم در فاکتور نهایی هم با افزایش قیمت مواجه می شوید. زیرا هماهنگ کردن خودروها و تغییر برنامه کاری آنها نیازمند صرف هزینه است.

زمان تخلیه بار 

در صورت رسیدن به مقصد اگر برای تخلیه بار تأخیری به وجود بیاید، مطابق مدت زمانی که راننده معطل شده هزینه افزایش می یابد.

حمل بار مواد منجمد به سراسر کشور به صورت استاندارد 

نوع ماشین هایی که در مراکز ارائه دهنده خدمات حمل بارهای منجمد وجود دارد، تأثیر زیادی بر کیفیت کاری آنها می گذارد. 

مجموعه کیابار یکی از معتبرترین مراکزی است که با داشتن امکانات و ویژگی های متمایز توانسته شرایط خوبی برای حمل انواع بارهای منجمد فراهم کند. با توجه به مبدا و مقصد، این مجموعه مقرون به صرفه ترین هزینه ها را برای حمل بار در نظر می گیرد. 

در صورت نیاز به دریافت خدمات حمل بار مواد منجمد کافیست با کارشناسان فروش این مجموعه ارتباط برقرار کنید، تا در کوتاهترین زمان ممکن بتوانید متناسب با شرایط خود از بهترین خودروهای حمل بار استفاده کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیخدماتارتباط با ما
× پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ