قوانین مهم که در حمل گوشت منجمد باید رعایت شود

حمل گوشت منجمد

حمل گوشت منجمد با ماشین های یخچالدار نیازمند رعایت قوانین مهم و خاصی است که گوشت در سلامت کامل به دست مصرف کننده نهایی برسد. برای استفاده از ماشین هایی که سیستم سرمایشی قابل تنظیم و مجهز دارند، نیاز است از شرکت های فعال و معتبر در زمینه حمل گوشت منجمد با ماشین های یخچالدار کمک بگیرید، تا با رعایت تمامی قوانین سلامت گوشت را تضمین نمایند.

 

اهمیت حمل گوشت منجمد با ماشین یخچالدار  

حمل گوشت منجمد  و تمامی بار های منجمد اهمیت زیادی دارند چرا که سالم رسیدن مواد به مقصد تاثیر مستقیم بر روی سود و زیان شرکت ها داشته و البته بر سلامت مردم هم تأثیر می گذارد. به همین سبب باید از ماشین های یخچالدار مرغوب و با کیفیت بالا استفاده شود که در حین حمل و نقل و جابجایی مواد منجمد تغییراتی در دما و فشار هوا و رطوبت به وجود نیاید. 

 

شرایط حمل گوشت منجمد با ماشین های یخچالدار  

حمل گوشت منجمد با ماشین های یخچالدار باید بر اساس اصول استاندارد صورت بگیرد، تا شرکت‌ های فعال در این زمینه بتوانند کسب و کار خود را گسترش داده و امکان ارسال آن به دورترین نقاط کشور هم میسر گردد. چرا که جزء کالاهای فاسد شدنی قرار دارد، نیاز به داشتن دمای تنظیم و ثابت داشته و باید از رطوبت به دور بماند.  

انتخاب ماشین های یخچالدار بهترین راه حل برای حمل این ماده غذایی مهم و پرطرفدار است. زیرا این ماشین ها با داشتن سیستم تهویه مناسب از آسیب به مواد خوراکی در مسیرهای طولانی جلوگیری می کند در ادامه به بررسی شرایط و ویژگی هایی که ماشین های حمل گوشت منجمد باید از آن برخوردار باشند می ‌پردازیم:

داشتن محفظه مخصوص 

تمامی خودروهای حمل گوشت و حمل محصولات یخچالی باید به غیر از ابعاد و اندازه کلی یک محفظه مخصوص یخچال داشته باشند.

 حفظ بهداشت خودرو 

حفظ بهداشت خودروهای یخچال دار برای رعایت سلامت گوشت ضرورت دارد؛ به همین دلیل پس از هر بار حمل گوشت باید با مواد شوینده و ضد عفونی کننده تمیز شود. همچنین به هیچ عنوان گوشت را نباید بدون پوشش مستقیم بر روی کف خودرو قرار داد.

عایق بودن محفظه خودرو  

یخچال خودروها باید از عایق های با کیفیت بالایی برخوردار باشد، تا ضمن جلوگیری از هدر رفت انرژی دمای یخچال را ثابت نگه دارد. 

نمایش دمای یخچال 

داشتن یک سیستم سالم برای مشخص کردن دمای یخچال به صورت دقیق اهمیت پیدا می ‌کند، زیرا مواد منجمد باید در دمای خاص نگهداری شوند. 

 

 بررسی انواع خودرو حمل گوشت 

در حال حاضر به دلیل اهمیت انتقال گوشت به سراسر نقاط کشور و حتی گاهی اوقات خارج از کشور خودروهای مختلفی وجود دارند که با کمک آنها می توانید این کار را انجام دهید، تنوع خودروها موجب شده تا متناسب با حجم بار، بین مبدا و مقصد بهترین ماشین حمل گوشت را انتخاب نمایید.

تمام ماشین های یخچال دار که برای حمل گوشت مورد استفاده قرار می گیرند و از استانداردهای پایه برخوردارند، قابلیت تنظیم دمای مورد نیاز را دارند. این ویژگی موجب شده تا بدون دغدغه و نگرانی بین دورترین نقاط کشور هم حمل گوشت منجمد با ماشین های یخچالدار صورت بگیرد. 

 در این بخش به بررسی انواع خودرو یخچال دار حمل گوشت می پردازیم: 

ماشین یخچالدار سبک

ماشین های یخچال دار سبک که شامل نیسان و وانت بوده از رایج ترین خودروهایی هستند که در این سیستم مورد استفاده قرار می گیرند. البته این ماشین ها بیشتر برای مسیرهای کوتاه و حجم کم به کار می روند.  

ماشین های کامیونت

ماشین های کامیونت که به آنها ایسوزو هم گفته می شود، برای جابجایی گوشت منجمد در بین شهرهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. این خودرو حجم قابل قبولی از گوشت را جابجا می کند.

ماشین های کانتینر دار 

ماشین های کانتینر دار معمولاً برای حمل گوشت در تناژ بالا مورد استفاده قرار می گیرد و حتی برای انتقال گوشت به خارج از کشور کاربرد دارد. البته بیشتر از این خودروها برای واردات گوشت به داخل کشور استفاده می کنند. 

 

تاثیر حمل و نقل بر کیفیت گوشت 

گوشت به دو صورت تازه و منجمد جابجا می شود، اگر در وسایل حمل و نقل دما و رطوبت نسبی فضای کانتینر کنترل شود، هیچ آسیبی به کیفیت گوشت چه به صورت منجمد و چه به صورت تازه وارد نمی گردد. اما از آنجا که گوشت جزء مواد فساد پذیر است، باید تمامی اقدامات پیشگیرانه از کاهش کیفیت گوشت با سرعت بالایی انجام شود.

تأثیر حمل و نقل بر کیفیت گوشت در صورت رعایت نکات مهم ناچیز است و نمی توان آن را محاسبه کرد. برای کاهش تأثیرات منفی حمل گوشت منجمد با ماشین های یخچالدار برخی از اقدامات پیشگیرانه وجود دارد که در ادامه به بررسی آن می پردازیم: 

  • حمل و نقل و جابجایی گوشت در دمای منهای یک درجه تأثیر مستقیم بر حفظ کیفیت آن دارد.
  •  استفاده کردن از یک پارچه آستری یا پوشش پلاستیکی برای حفظ رطوبت گوشت و جلوگیری از خشک شدن و چروکیدگی سطح آن ضروری است. 
  •  مجهز بودن کانتینر به ریل و چنگک های مخصوص برای آویز کردن لاشه های گوشت و انباشته شدن آنها بر روی یکدیگر تأثیر مستقیم در حفظ سلامت گوشت و جلوگیری از تکثیر میکروارگانیسم های سطحی گوشت دارد. 
  • برای گوشت های بسته بندی در کارتون یا ظروف نیازی به چنگک نبوده؛ اما بهتر است در سبدهایی قرار بگیرند که هوا در میان آنها چرخش داشته باشد.

 

توزیع گوشت در سراسر کشور با رعایت استاندارد  

بسته به مدت زمانی که قرار است گوشت یک مسیر را طی کند، باید از خودروهای مناسب استفاده شود. زیرا گاهی اوقات مسافت طولانی چند هفته یا چند ماه را در پیش رو دارد که در چنین شرایطی رعایت تمامی استانداردها و انتخاب خودروهای سالم ضرورت پیدا می کند.  

مجموعه کیابار یکی از معتبرترین مراکز فعال در این حوزه است که با برخورداری از خودروهای یخچال دار استاندارد و متنوع بهترین شرایط را برای حمل و نقل گوشت فراهم می آورد. مجموعه کیابار شرایط حمل گوشت گرم و گوشت منجمد را فراهم کرده و متناسب با محیط و فضا می توانید از هر کدام این خدمات استفاده کنید.  

حمل گوشت منجمد با ماشین های یخچال دار در این مجموعه به دلیل استفاده از تکنولوژی های پیشرفته و به روز در خودروها و قسمت یخچال با اطمینان کافی از انتقال سلامت این محصولات صورت می گیرد. تمامی خودروها به گونه‌ ای تنظیم می ‌شوند که قادرند تا دمای -۲۰ درجه سانتی‌گراد را تامین کنند و با وجود یک دماسنج در قسمت کابین راننده به طور مداوم دمای بخش یخچال چک می شود.  

از ویژگی های منحصر به فرد این مجموعه امکان توزیع گوشت در سراسر کشور با رعایت استانداردهای مورد نیاز است که شرایط را برای همه افراد فعال در این حوزه آسانتر کرده است. برای دریافت خدمات حمل گوشت منجمد با ماشین های یخچالدار  با کیفیت بالا و هزینه مقرون به صرفه کافیست با کارشناسان این مجموعه ارتباط برقرار کنید، تا پس از دریافت مشاوره بهترین پیشنهادها را از لحاظ نوع خودرو و زمان حمل و نقل به دست آورید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیخدماتارتباط با ما
× پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ