انواع بار سردخانه ای + 6 نکته مهم در حمل

انواع بار سردخانه ای

حمل بار مواد منجمد با انواع ماشین یخچال دار که برای حمل  نقل نیاز به یخچال و یا سردخانه دارند باید با
ماشین های دارای یخچال جابه جا شوند چون در غیر اینصورت امکان خرابی محصول موردنظر
تا رسیدن به مقصد وجود دارد. کالاهایی نظیر برخی داروها، واکسن ها، مواد غذایی نیاز
به سردخانه دارند و هر کدام از آن ها در دماهای مخصوص به خود باید نگه داری شوند
به عنوان مثال مرغ و گوشت منجمد باید در دمای زیر صفر و سبزیجات و شیر و پنیر و از
این قبیل مواد غذایی باید در دمای بالای صفر درجه سانتی گراد نگه داری شوند تا از
فاسد شدن آن ها جلوگیری به عمل آید.

مجموعه کیابار با سال ها تجربه و تخصص و همین طور با دارا بودن ماشین یخچال دار به روز و باکیفیت این امکان را به شما فروشنده محصولات می دهد
تا کالاهای خود را با بهترین شرایط و با همان کیفیتی که در مبدا از شما تحویل
گرفته می شود، در مقصد هم تحویل داده شود.

در این مقاله به بررسی انواع بار سردخانه ای و نحوه نگهداری آن
محصولات با بهترین شرایط ممکن می پردازیم پس برای دریافت اطلاعات بیشتر در این
باره تا پایان همراه ما باشید

انواع بار سردخانه ای

امروزه با پیشرفت علم و فناوری و همین طور افزایش جمعیت، کارخانجات تولید انواع کالاهای موردنیاز افراد جامعه نیز به طبع بیشتر شده است که از این میان می توان به کارخانجات تولید مواد غذایی و همچنین کارخانجات تولید دارو اشاره نمود. 

این قبیل محصولاتی که اشاره شد نیاز به دمای متناسب با خود هستند تا فاسد نشوند و از بین نروند پس به این قبیل محصولات مانند گوشت، مرغ، سبزیجات، لبنیات، دارو و حتی واکسن که برای نگهداری نیاز به سردخانه دارند، بار سردخانه ای گفته می شود.

حالا که با انواع بار سردخانه ای آشنا شده اید، این سوال به ذهن می آید که برای جابجایی این محصولات چه باید کرد؟ در گذشته به دلیل عدم پیشرفت علم و فناوری جابجایی کالاهای یاد شده بسیار دشوار بود و در برخی موارد غیر ممکن به نظر می رسید اما امروزه با پیشرفته علم و فناوری و به وجود آمدن انواع ماشین های دارای یخچال، این امکان را به فروشندگان این محصولات می دهد تا کالاهای خود را به دورترین نقاط کشور و حتی کشورهای دیگر ارسال نمایند.

نکات لازم برای حمل بار سردخانه ای

حمل و نقل بارها در سردخانه‌ ها نیازمند رعایت مراحل و ضوابط خاصی است. در زیر به برخی اطلاعات مرتبط با حمل انواع بار سردخانه‌ ای اشاره می ‌کنم:

1-دمای کنترل شده:

سردخانه‌ ها به دلیل حفظ دماهای مناسب برای حفظ تازگی و کیفیت محصولات، دارای دمای کنترل شده‌ ای هستند. بنابراین، در حمل و نقل انواع بار سردخانه ای باید از دماهای مناسب برای نگهداری محصولات استفاده کرد.

2- بسته ‌بندی مناسب:

بارها باید به صورت مناسب بسته‌ بندی شده و در کانتینرها، پالت‌ها یا سازه‌های حمل و نقل دیگر قرار گیرند. بسته‌ بندی مناسب در سردخانه‌ها به محافظت از محصولات در مقابل دمای پایین، رطوبت و آسیب ‌های حمل و نقل کمک می ‌کند.

3- فرآیند بارگیری و تخلیه:

در حمل انواع بار سردخانه ای ، بارگیری و تخلیه بارها باید با دقت و بر اساس روش‌ های مناسب انجام شود. استفاده از تجهیزات و وسایل حمل و نقل مناسب، رعایت دستورات ایمنی و برنامه ‌ریزی دقیق از جمله مواردی هستند که باید در نظر گرفته شوند.

4- هماهنگی با اپراتورهای سردخانه:

در امور حمل و نقل بارهای سردخانه ‌ای، هماهنگی با اپراتورهای سردخانه بسیار مهم است. قبل از حمل بار، با اپراتور سردخانه تماس بگیرید و شرایط دما و نگهداری را هماهنگ کنید.

5- زمان تحویل:

برنامه ‌ریزی مناسب زمان تحویل انواع بار سردخانه ای نیز مهم است. باید از تناسب زمانی بین بارگیری و تخلیه در سردخانه با استفاده از روش‌ های حمل و نقل سردخانه ‌ای مناسب اطمینان حاصل کرد. همچنین زمان تحویل باید با توجه به دمای نیازمندی‌ های محصولات و زمان ‌بندی کسب و کار شما تنظیم شود.

6- نظارت و کنترل:

در حمل بار سردخانه ‌ای، نظارت و کنترل مستمر بر دما و شرایط نگهداری بسیار حیاتی است. باید از سنسورها و سامانه ‌های نظارتی استفاده کرد و دما و رطوبت را در طول مسیر حمل و نقل نگهداری کنید و در صورت لزوم تنظیمات مورد نیاز را اعمال نمایید.

 

7- بهداشت و ایمنی:

در حمل و نقل انواع بار سردخانه ای نیز به اصول بهداشت و ایمنی نیاز است. باید از تجهیزات و وسایل حفاظت شخصی استفاده کرد و دستورات و آموزش‌ های موجود را رعایت کنید تا خطرات کاری و آسیب به صحت عمومی کمینه شود.

8- مدیریت ریسک:

در حمل و نقل بارهای سردخانه ‌ای، مدیریت ریسک بسیار حائز اهمیت است. باید ریسک‌ های مرتبط با حمل و نقل، مانند خراب شدن دستگاه‌های سردخانه، ناپایداری دما، آسیب به بسته ‌بندی و ضایعات محصولات را شناسایی کرده و اقدامات اصلاحی انجام دهید.

همه این عوامل به منظور اطمینان از حمل انواع بار سردخانه‌ ای با کیفیت و سالم به مقصد نهایی لازم است، که در بالا به برخی از آن ها اشاره شد و تنها به این موارد ختم نمی شود و مسائل زیاد و گوناگونی را باید در حمل و نقل بارهای سردخانه ای در نظر گرفت.

 مجموعه کیابار با داشتن تجربه و سابقه فراوان در خصوص حمل و نقل محصولات غذایی و دارویی در کشور بین رقبا شناخته شده و دارای جایگاه ویژه ای می باشد. این مجموعه با بهره گیری از علم و فناوری روز دنیا و همین طور بهره مندی از ماشین های یخچال دار جدید و به روز این امکان را به شما تولید کنندگان محصولات غذایی و همین طور محصولات دارویی می دهد تا کالاهای خود را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت به مقصد برسانید.

 پس کافی است برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره با کارشناسان این مجموعه تماس گرفته تا از امکانات لازم برای حمل و نقل محصولات خود بهره مند شوید و با اطمینان و بدون هیچ نگرانی کالای مورد نظر خود را ارسال نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیخدماتارتباط با ما
× پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ