شرکت پخش مویرگی مواد غذایی

شرکت پخش مویرگی مواد غذایی

قبل از این که به سراغ معرفی شرکت پخش مویرگی مواد غذایی و وظایف آن برویم ابتدا لازم است شما را با پخش مویرگی آشنا کنیم. هدف ما در این مقاله این است که به بررسی مراحل تحویل کالا از تولید کننده به خریدار نهایی بپردازیم و شما را با ویژگی ها و وظایف شرکت پخش مویرگی مواد غذایی بیشتر آشنا کنیم. پس ما با همراه باشید.

پخش مویرگی چیست؟

آیا شما با مفهوم پخش مویرگی آشنا هستید؟ اگر بخواهیم به زبان خیلی ساده و قابل فهم این اصطلاح را برای شما توضیح دهیم باید باید بگوییم که پخش مویرگی به تمامی مراحل و مسیر انتقال مواد غذایی از تولید کننده به دست مشتریان و مصرف کنندگان می باشد. معمولا تولید کنندگان و کارخانجات مود غذایی به دنبال راهی برای پخش تولیدات خود هستند تا بدون واسطه آنها را به دست خریداران نهایی ارسال کنند. پخش مویرگی مواد غذایی راهکاری است که امروزه تمامی تولید کنندگان از آن برای ارائه خدمات خود به مشتریان استفاده می کنند.

 

ناگفته نماند که پخش مویرگی تنها مختص مواد غذایی نیست بلکه در تمامی صنایع از آن استفاده می شود.

وظایف شرکت پخش مویرگی مواد غذایی

در حال حاضر چندین شرکت پخش مویرگی مواد غذایی در کشور مشغول به کار هستند و تولید کنندگان پخش محصولات خود را به این شرکت ها واگذار می کنند. این شرکت ها مسئولیت توزیع کالا را تا پایین ترین سطح توزیع (خرده فروشی ها) به عهده دارند. اهمیت استراتژی پخش مویرگی در توزیع کالاهایی که فروش بیشتری دارند مثل مواد غذایی به مراتب بسیار بیشتر از سایر محصولات است.

شرکت هایی که مسئول پخش و توزیع مویرگی مواد غذایی می باشند از لحاظ اندازه، ساختار و نحوه کار با یکدیگر متفاوت هستند. از لحاظ ساختار می توان این شرکت ها را به دو دسته زیر تقسیم بندی کرد:

·         شرکت پخش مویرگی مواد غذایی مستقل :

این نوع شرکت ها به صورت کاملا مستقل مشغول به کار هستند و همزمان با چندین برند همکاری می کنند و محصولات آنها را توزیع می کنند. یعنی فعالیت اصلی این نوع شرکت ها پخش کالای شرکت های مواد غذایی می باشد.

·         شرکت پخش مویرگی مواد غذایی غیر مستقل :

این نوع شرکت ها زیر نظر هلدینگ شرکت های تولیدی خود مشغول به کار هستند و تنها وظیفه آنها پخش و توزیع محصولات تولیدی خودشان است.

اگر بخواهیم یک دسته بندی از شرکت های پخش مواد غذایی از لحاظ اندازه آنها ارائه دهیم این دسته بندی به صورت زیر می باشد:

·         شرکت های کوچک محلی

·         شرکت های متوسط

 

·         شرکت های پخش سراسری

مزایا و معایب شرکت های پخش مویرگی

تا اینجای کار با وظایف شرکت پخش مویرگی مواد غذایی آشنا شدید. این نوع شرکت ها هم درست مثل دیگر شرکت ها یکسری مزایا و معایب دارند که قصد داریم در اینجا به برخی از آنها بپردازیم تا شما بیشتر با این نوع شرکت ها آشنا شوید.

مزایای شرکت پخش مویرگی:

·         بالا رفتن ارزش برند تولیدات مواد غذایی

·         کاهش ضایعات به دلیل پخش درست و اصولی کالاها

·         افزایش سهم بازار با بالا رفتن تعداد مشتریان

·         بالا رفتن میزان سفارشات و درخواست های مشتریان

·         پخش سریع و تند برخی از مواد غذایی به دلیل تاریخ انقضای کم آنها

·         جمع آوری اطلاعات بازار و مشتریان برای اصلاح اقدامات

·         افزایش سرمایه در گردش

·         افزایش نقدینگی

·         بهبود شرایط سرمایه در بازار

معایب شرکت پخش مویرگی:

·         موجب بالا رفتن هزینه های شرکت می شود.

·         نیاز است که سرمایه زیادی در گردش باشد.

 

·         لازم است که منابع انسانی تمامی مراحل کار را مدیریت کنند.

مشاغل مربوط به پخش مویرگی

·         ویزیتور (بازاریاب)

مهم ترین وظیه ویزیتور یا همان بازاریاب ها دریافت سفارشات مشتری و ارتقا میزان فروش محصولات می باشد.

·         سوپروایزر (سرپرست)

سوپروایزر کسی است که مسئول مدیریت و آموزش چندبن ویزیتور تازه استخدام شده را بر عهده دارد. از دیگر وظایف این نوع سرپرست می توان به پر کردن مناطقی از فروش که هنور فاقد ویزیوتر است و رفع ایرادات ویزیتورها اشاره کرد.

·         سرپرست فروش

سرپرست فروش کسی است که خودش مستقیما بر فروش محصولات دخالتی ندارد اما مسئول مدیریت کل عملیات مربوط به فروش از جمله تعیین مسیر فروش، تخصیص بودجه، صحبت با مغازه دارها و … را بر عهده دارد.

·         سرپرست منطقه

 

سرپرست منطقه به کسی گفته می شود که حوزه جغرافیایی وی بیشتر از دو یا سه شهر است. یعنی مسئول مدیریت فروش کل این منطقه می باشد.

پخش مویرگی محصولات خود را به شرکت کیابار بسپارید

در حال حاضر چندین شرکت پخش و توزیع مواد غذایی و دارویی در تهران مشغلول به فعالیت هستند که میزان سابقه، سیاست های کاری و سایر جزئیات آنها با یکدیگر متفاوت است. اگر شما به دنبال یکی از معتبرترین این شرکت ها می گردید، ما کیابار را به شما معرفی می کنیم.

مازند کیابار یک شرکت پخش مویرگی مواد غذایی است که دارای سال ها تجربه موفق در این زمینه است و توانسته است رضایت و اعتماد مشتریان خود را کسب کند و به نامی پرآوازه و محبوب در میان مشتریان تبدیل شود.

این شرکت انواع مواد غذایی و دارویی را در کمترین زمان ممکن و با حفظ کیفیت به دست مشتریان خود می رساند. تمامی مراحل کار در کیابار توسط مدیران کاربلد تحت کنتزل است. همچنین نرخ تعرفه های این مجموعه بسیار بصرفه و مشتری پسند است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان کیابار تماس بگیرید. 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیخدماتارتباط با ما
× پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ