حمل و نقل خون و فرآورده های خونی در کیابار

حمل و نقل خون و فرآورده های خونی

حمل و نقل خون و فرآورده های خونی بسیار حائض اهمیت می باشد چرا که خون و فرآورده های آن باید خیلی زود و به موقع به مقصد برسد تا بتوان به وسیله آن افراد را نجات داد و این مسئله با جابجایی بسیاری از محصولا دیگر مانند موادغذایی و دارو بسیار متفاوت است. 

همین طور در حمل و نقل آن باید یک سری نکات را رعایت کرد تا خون و فرآورده های آن سالم به مقصد برسد. مجموعه کیابار با سال ها تجربه و تخصص در زمینه جابجایی انواع محصولات و کالاهایی که نیاز به یخچال دارند و علی الخصوص خون و فرآورده های آن، در کشور در میان رقبا جایگاه بالایی را کسب نموده است. در این مقاله می خواهیم در خصوص حمل و نقل این ماده ارزشمند بحث کنیم اگر شما نیز به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص هستید پس تا پایان همراه ما باشید.

حمل و نقل خون و فرآورده های خونی

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی و گسترش جاده ها، حمل و نقل از گذشته تا کنون بسیار پیشرفت چشمگیری داشته است. و در این میان با افزایش جمعیت نیاز به محصولات و دارو ها نیز به طبع بیشتر شده است که برای جابجایی این محصولات و کالاها از ماشین های مخصوص استفاده می گردد. 

اما بعضی از این محصولات به دلیل شرایط خاصی که دارند برای سالم ماندن و همین طور ماندگاری بالا نیاز به دمای مخصوص به خود را دارند که از این میان می توان به سبزیجات، لبنیات، گوشت و مرغ و غیره اشاره کرد که برای حمل و نقل و جابجایی این کالاها به شهرها و حتی کشورهای دیگر نیاز به یخچال های مخصوص داریم تا بتوان در بین راه دما و رطوبت را متناسب با کالایی که حمل می کنیم تنظیم نماییم.

علاوه بر مصولات غذایی و داروها که برای جابجایی نیاز به یخچال و سردخانه های مخصوص به خود را دارند، حمل و نقل خون و فرآورده های خونی نیز از این قاعده مستثنی نیستند بلکه بسیار مهم تر و با اهمیت تر از موارد دیگر می باشند چون مستقیما با سلامت انسان ها ارتباط دارند پس نیاز است که در حمل و نقل خون و فرآورده های خونی این ماده بسیار ارززشمند مراقب باشیم و غفلت نکنیم. 

در گذشته به دلیل اینکه امکانات زیادی وجود نداشت جابجایی محصولاتی مانند خون به نقاط دور آنچنان رایج نبود و اگر هم بود به نقاط نزدیک امکان پذیر بود چون وسایل مورد نیاز برای جابجایی و حمل این ماده ارزشمند به راه های دور وجود نداشت اما امروزه به دلیل وجود ماشین های مجهز و پیشرفته این کار به راحتی انجام می شود.

پس به طور کلی برای حمل و نقل و جابجایی خون و فرآورده های آن باید از وسایل و لوازم مجهز و پیشرفته استفاده نمود و یک سری نکات لازم را رعایت نمود تا بتوان به سلامت آن را به مقصد رسانید که در ادامه به بررسی این نکات می پردازیم

نکات قابل توجه در خصوص حمل و نقل خون و فرآورده های خونی

در بالا به حمل و نقل این ماده حیاتی و مهم اشاره نمودیم اما حمل و نقل خون و فرآورده های خونی با دیگر کالا ها و محصولات غذایی بسیار متفاوت می باشد و باید در حین جابجایی دقت لازم را انجام دهیم تا بتوانیم در کمترین زمان آن را به مقصد برسانیم. در اینجا به یک سری از نکات که باید به آن توجه داشت را بیان می نماییم.

اولین نکته ای که باید در نظر گرفت و در بالا نیز به آن اشاره شد این است که در اولین فرصت باید این ماده حیاتی را به بیمارستان و یا مراکز درمانی برسانید و در بین راه توقف نکنید و زمان را تلف ننمایید چون در این مورد ممکن است جان انسانی در خطر باشد پس منطقی است که باید تمام تلاش لازم را انجام دهید و در عین حال با تمام مراقبت های لازم آن را به مقصد برسانید.

در حین حمل و نقل خون و فرآورده های خونی باید این نکته را مد نظر قرار داد که ضربه و تکان های شدید موجب تخریب و آسیب دیدن سلول های خونی می گردد. پس باید در جابجایی و بلند کردن و قرار دادن آن روی زمین دقت لازم را نمایید تا خدایی نکرده باعث از بین رفتن خون نشوید. در ضمن محیطی که خون در آن قرار می گیرد تا جابجا شود باید کاملا تمیز و استریل باشد تا آلودگی وارد خون نگردد.

در حمل و نقل خون و فرآورده های خونی مانند پلاکت و پلاسما باید این نکته را توجه نمود که برای هر کدام از آن ها باید محفظه جدا در نظر گرفت و آن را در کنار هم قرار ندهید. برای جابجایی خون باید دما بین 1الی 10 درجه حفظ شود بنابراین از قرار دادن یخدان ها در کنار بخاری ماشین و همین طور نور مستقیم آفتاب خوداری نمایید.

نحوه چیدن خون در یخدان ها به این صورت می باشد که ابتدا باید کیسه های خون را درون یخدان گذاشت و سپس خون ها را چیده و دوباره کیسه ها را روی آن ها قرار دهیم و ذکر این نکته نیز اهمیت دارد که نباید کیسه های یخ با خون و فرآورده های آن به صورت مستقیم ارتباط داشته باشند و باید از یک پوشش مناسب بین یخ و خون استفاده نمود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیخدماتارتباط با ما
× پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ